۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85167644
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوای نهبندان در وضعیت خطرناک قرار گرفت

۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبر: 85167644
کیفیت هوای نهبندان در وضعیت خطرناک قرار گرفت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: براساس شاخص لحظه‌ای وضعیت کیفیت هوای شهرستان نهبندان امروز (چهارشنبه) در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

اسدالله حاتمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شاخص لحظه‌ای (ساعت ۱۱ امروز) کیفیت هوا در شهرستان نهبندان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک است.

وی گفت: همچنین کیفیت هوای شهرستان سرایان با شاخص ۱۰۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی عنوان کرد: هنگام آلودگی هوا افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی همچنین کودکان و سالمندان از حضور در فضای باز و تردد غیر ضروری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بیش از یک سوم مساحت استان خراسان جنوبی جزو کانون‌های داخلی گرد و غبار است گفت: اگرچه کانون‌های گرد و غبار در سطح استان پراکنده‌ است ولی شدیدترین کانون‌ها در مناطقی از شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه، نهبندان، قاینات، طبس، بشرویه، فردوس و سرایان شناسایی شده است.

براساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا شاخص از صفر تا ۵۰ خوب، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمامی افراد است همچنین شاخص ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و ۳۰۰ به بالا در حد خطرناک است.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی امروز از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و غبار در این استان خبر داد.

جواد نخعی افزود: با تشدید اختلاف فشاری در سطح زمین و تقویت بادهای ۱۲۰ روزه از امروز تا اواخر وقت جمعه به تناوب وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان قابل پیش‌بینی است.

وی گفت: همچنین طوفان گرد و خاک به ویژه در شرق استان و شمال شهرستان‌های طبس و بشرویه می‌تواند منجر به ایجاد خسارت شود.

نهبندان یکی از چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی در مجاورت کشور افغانستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha