تشکیل بانک اطلاعاتی از دستگاه‌های تعلیم و تربیت در خوزستان ضروری است

اهواز- ایرنا- مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان گفت: بانک اطلاعاتی از چهار دستگاه آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، اداره کل نوسازی مدارس و دانشگاه فرهنگیان استان باید تشکیل شود.

به گزارش ایرنا مسعود صالحی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی تعلیم و تربیت در محل این اداره کل بیان کرد: بانک اطلاعاتی که از این چهار دستگاه تهیه می‌شود می‌تواند در راهبرد اهداف آموزشی استان بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود تفاهم نامه‌ای بین این چهار دستگاه برای اقداماتی همچون تبادل نیرو و آموزش انجام شود.

صالحی اظهار کرد: تقویت ارتباط بین این چهار دستگاه باعث می‌شود در انجام برخی امور همچون فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، رفاهی و تبادل نیرو در استان اقدامات موثری انجام شود.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان افزود: ارتباط بیشتر بین این چهار دستگاه با انعقاد تفاهم نامه می‌تواند تاثیر مثبتی در انجام برنامه‌ها و توانمند کردن سیستم آموزشی استان داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: یکی از مهمترین راهبردهای پیش روی مجموعه تعلیم و تربیت استان شناسایی چالش‌ها و مشکلات پیش رو در این بخش است.

مسعود حمیدی نژاد بیان کرد: مدیران اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان خوزستان هر ۲ هفته یک بار گردهم می‌آیند تا با هم افزایی و همفکری برای پیشبرد اهداف مجموعه تعلیم و تربیت استان گام بردارند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اصل مشارکت و همکاری اثربخش در تحقق برنامه‌های آموزشی استان افزود: ارتقای شاخص‌های کیفی آموزش و پرورش استان بدون حضور فعال و اثربخش ادارات حوزه تعلیم و تربیت ناممکن است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: طبق دستور وزارت آموزش و پرورش دستگاه‌های مرتبط باید تعلیم و تربیت باید برنامه‌ها و طرح‌های خود را حول محور سند تحول بنیادین انجام دهند.

جمعیت فرهنگی خوزستان ۶۷ هزار نفر است که وظیفه آموزش یک میلیون و یکصد هزار دانش آموزان را برعهده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha