۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85167676
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: رشد ۶۰۰ درصدی زیرساخت‌های صنعتی ملایر در دولت سیزدهم رقم خورد

همدان - ایرنا - معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: کل زیرساخت‌های صنعتی دولتی این شهرستان از ابتدا تاکنون بالغ بر ۲۸۷ هکتار است که با اقدامات انجام شده، حداقل یک رشد ۶۰۰ درصدی در دولت سیزدهم رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سلمان اسماعیلی» روز جهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر اظهار داشت: در این راستا زمین منطقه ویژه اقتصادی سامن با وسعت ۲۰۰ هکتار تعیین تکلیف و تملک و نقشه‌برداری شد و این پرروژه پس از ۱۶ سال احیا شد.

وی افزود: سایتی را در منطقه ازندریان بالغ بر ۲۳۰ هکتار توافق اولیه با مالکان انجام شده و مصوبه را از شرکت شهرک‌های استان همدان گرفتیم که نقشه‌برداری شده و این پروژه به تنهایی به اندازه تمامی کل پروژه‌های ۳۰ تا ۴۰ ساله اخیر این شهرستان است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه طرح توسعه شهرک سهند کلید خورد و با مالکان به توافق رسیدیم و طرح توسعه شهرک صنعتی حاجی‌آباد به وسعت ۲۰ هکتار به اتمام رسیده، بیان کرد: در یکی از مناطق ملایر بالغ بر ۸۰۰ هکتار با مالکان برای ایجاد زیرساخت‌های صنعتی این شهرستان توافق کردیم و رشد ۶۰۰ درصدی را ظرف یکسال گذشته خواهیم داشت.

اسماعیلی ضمن تاکید بر توجه جدی بر منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر امیدآفرینی به مردم گفت: با تلاش دولت مردمی و انقلابی سیزدهم اتفاقات خوبی امروز صحنه بین‌المللی، ترافیک دیپلماتیک در تهران، مذاکرات در منطقه در تراز بین‌المللی، سفرها و رفت و آمدها را شاهد هستیم و آثار اقتصادی آرام آرام خود را نشان می‌دهد.

به گفته وی، پس از چند سال پایه پولی ما تقویت و چاپ پول و اسکناس متوقف و منفی شد و تورم در شاخص‌های مختلف در حال مهار شدن است و سرمایه‌گذاری که طی هشت سال میانگین آن صفر بود، سال گذشته به ۶.۷ درصد رسید.

معاون استاندار همدان با تاکید بر اینکه با وجود همه اقدامات و دستاوردهای خوب دولت، عده‌ای شیپورچی ضد انقلاب هستند و مرتب مردم را ناامید می‌کنند، افزود: این افراد که ادعای انقلابی‌گری نیز دارند، مدام خبرهای جعلی و دروغ به مردم می‌دهند و ماشین ناامیدسازی مردم شده‌اند.

فرماندار: رشد ۶۰۰ درصدی زیرساخت‌های صنعتی ملایر در دولت سیزدهم رقم خورد

هزاران مگاپروژه در کشور در دست اجرا است
اسماعیلی تاکید کرد: این عده ریشه به تیشه امید جوانان این شهرستان و کشور می‌زنند و صدای صهیونیست‌ها از حلقوم آنها خارج می‌شود و مُدام در حال سیاه‌نمایی از اقدامات دولت و تمام هستند.

وی با بیان اینکه هزاران پروژه و مگاپروژه در سطح کشور در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: اگر امروز در کشور از امید صحبت می‌شود، این امید یک صحنه کاملا روشن و امید واقعی است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه مدیران ما برای خدمت به مردم پای کار هستند، یادآور شد: در کنار تمامی این موفقیت‌ها، اشکالات و نقاط ضعفی هم وجود دارد و منکر این مشکلات نیستیم و جایی هم که اشکال وجود دارد، مجموعه مدیریتی این شهرستان منتقد و معترض به این وضعیت هستیم.

اسماعیلی اجرای نهضت ملی مسکن را یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم برشمرد و افزود: بنای ما این نبود که همانند مسکن مهر چند هزار واحد با کلی مشکلات زیرساختی را کلنگ‌زنی و برای مردم سکونت‌گاه ایجاد کنیم، پای منافع مردم ایستادیم و مسکن با کرامت و با حفظ هویت ایرانی و اسلامی برای مردم می‌سازیم.

وی ادامه داد: در همین راستا در ازندریان و جوکار زمین قطعی و طرح تفکیکی مصوب شد و بزودی فراخوان اعلام می‌شود و واجدان شرایط پس از افتتاح حساب، می‌توانند زمین تحویل بگیرند.

۲ هزار هکتار زمین به شهر ملایر الحاق می‌شود
فرماندار ویژه ملایر گفت: ۲ هزار هکتار برای اجرای نهضت نلی مسکن برای الحاق به وسعت ۲۲۰۰ هکتاری شهر ملایر توافق شد که ۵۱۵ هکتار در فاز اول مصوب شد و تا ۱۵ روز آینده امکان‌سنجی، طرح جامع و تفکیکی آن نهایی شود و در شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تمام واجدان شرایط را خانه‌دار می‌کنیم و زمین مناسب ویلایی در اختیار آنها قرار می‌دهیم، بیان کرد: این آمادگی را داریم که سابت را برای ثبت‌نام باز کنیم و تمام تعهدات بر زمین مانده دولت‌های قبلی را از جمله قانون جوانی جمعیت را محقق کنیم.

وی یادآور شد: در شهر سامن نیز حدود ۳۰ هکتار توافق کردیم و در شهر زنگنه زمین آماده داریم و ۲ پلاک حدود ۲۵ تا ۳۰ هکتار هر کدام آماده توافق است و در اسلامشهر آق‌گل با وجود اینکه هیچ متقاضی نداشتیم، ۳۰ هکتار توافق کردیم و انقلابی در حوزه مسکن این شهرستان ایجاد شده است.

معاون استاندار همدان با اشاره به موفقیت‌های این شهرستان در حوزه صنعتی، گفت: ذیل طرح تحول اقتصادی ملایر «تام» یک منظومه صنعتی برای ملایر از پروژه‌هایی که شروع شده یا در دست اقدام و یا افتتاح است، تعریف کردیم.

فرماندار: رشد ۶۰۰ درصدی زیرساخت‌های صنعتی ملایر در دولت سیزدهم رقم خورد

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین کارخانه شیشه در ملایر
اسماعیلی ادامه داد: عملیات اجرایی بزرگترین کارخانه شیشه ایران با حجم سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد تومان بزودی آغاز می‌شود و پروژه بزرگ دستکش لاتکس آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه چندین طرح معدنی بزرگ در دست اجرا است، اظهار داشت: کل نیاز سالانه بازار تجاری ایران به منیزیم ۲۵۰۰ تُن است، در حالی‌که تنها یک سایت معدنی در این شهرستان که عملیات اجرایی آن از بهمن سال گذشته شروع شده و تا چتد هفته آینده به ماکزیمم تولید می‌رسد، قادر به تولید ۶ هزار تُن تولید است و سایت ۲ و ۳ نیز در دست اقدام است.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه این اقدامات بزرگ را باید به مردم بگوییم، گفت: منظومه تجاری ملایر نیز در دست اقدام است و در این راستا چهار پروژه بزرگ را در دست اقدام داریم و عملیات اجرایی بازار بزرگ بین‌المللی مختص صنایع دستی و مبل و منبت به وسعت سه هکتار و ۱۴۰۰ میلیارد تومان برآورد سرمایه‌گذاری آغاز خواهد شد.

اسماعیلی احداث مرکز بزرگ تجاری راستان و ایجاد بازار لوازم خانگی در مرکز تجاری پلاک ۱۷ را از دیگر اقدامات برشمرد و بیان کرد: مساحت کل گلخانه‌های ملایر از ابتدا تاکنون ۱۲.۳ هکتار است، در حالی‌که یک پروژه گلخانه‌ای این شهرستان ۵۲ هکتار وسعت دارد.

به گفته وی؛ فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملایر تدوین شده و بزودی رونمایی می‌شود و برای سرمایه‌گذاری پروژه‌های اصلی که می‌توانیم جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم، به مردم و بخش خصوصی معرفی خواهد شد.

تردد ۱۵۹ هزار نفر در شهرستان ملایر همزمان با جشنواره مبل و منبت
فرماندار ویژه ملایر همچنین به اجرای پروژه بزرگ سی‌تی برندیگ، رونمایی از نماد ملایر و راهنمای گردشگری دیجیتال ملایر اشاره و بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها نیز راه‌آهن ملایر به ملایر در دست اجرا است و فاز بعدی همدان و ملایر را به محور شمال غرب متصل می‌کند و دارای ردیف و اعتبار است.

اسماعیلی گفت: نمونه آخر درخشش چشمگیر ملایر در ستاد برگزاری غدیر بود که در تمام دهه ولایت کار فرهنگی انجام، موکب برپا شد و پیاده‌روی‌های مختلف برگزار شد.

وی ادامه داد: چهارمین جشنواره ملی مبل و منبت نیز برای نخستین بار طی ۱۰ روز، هر شب مراسم و تزریق حال خوب و امید به مردم داشتیم و در اختتامیه هم ۵۰ هزار نفر شرکت کردند و تا پایان تابستان تمدید شد.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: به واسطه برگزاری جشنواره مبل و منبت، ۱۵۹ هزار نفر به این شهرستان تردد کردند که نسبت به هفته قبل رشد داشتیم.

اهتمام جدی مدیران برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات
اسماعیلی همچنین مهمترین ماموریت مجموعه این شهرستان را انتخابات دانست و تاکید کرد: باید با برگزاری انتخابات پرشور و شعور و حضور حداکثری، وحدت و انسجام مردم را نشان دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش دشمنان برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رای، همه ما رسالت و تکلیف برای ایجاد امید در بین مردم و حضور حداکثری در انتخابات داریم.

معاون استاندار همدان خطاب به مدیران تاکید کرد: نقش خود را در انتخابات پیش‌رو پیدا کنید، از حضور همه سلایق حمایت می‌کنیم و در زمینه امتیت و سلامت انتخبات هیچ نگرانی نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha