سو استفاده از کودکان توسط گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه

دمشق - ایرنا - روزنامه الوطن سوریه گزارش داد: گروههای شبه نظامی به سرکردکی گروه تروریستی جبهه النصره با سو استفاده از فقر و شرایط اسفبار زندگی خانواده ها در اردوگاههای آوارگان سوری اقدام به عضوگیری از کودکان در ادلب سوریه کرده تا آنها را مجبور به جنگیدن در کنار خود با دستمزدهای پایین کنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری روزنامه الوطن سوریه ؛ سازمان های تروریستی مسلح به سرکردگی جبهه النصره به اسارت آسان کودکانی که درخانواده های ضعیف زندگی می کنند و ساکن در اردوگاه های ادلب بوده ادامه می دهند تا با استفاده از شرایط سخت اجتماعی از آنها برای جنگ در صفوف خود با حقوق کم استفاده کنند تا تعداد شبه نظامیان خود را افزایش دهند.

این در حالی است که طی روزهای گذشته نیروهای ارتش سوریه و جنگنده های روسی طی دو مرحله مقرهای جبهه تروریستی النصره در «جبل الزاویه» واقع در جنوب ادلب را هدف قرار دادند.

یک‌ منبع میدانی بلندپایه اعلام کرد که هواپیماهای شناسایی روسیه، تحرکات جبهه تروریستی «النصره» و «حراس الدین» را در محور جبل الزاویه در جنوب ادلب و مناطق فلیفل و سفوهن رصد کردند.

وی گفت که پیگیری های میدانی نشان داد که این گروه های تروریستی در حال آماده شدن برای انجام عملیات علیه پایگاه های ارتش سوریه و روستاها و مناطقی در این کشور به وسیله پهپاد بودند.

فقر، گرانی و کاهش سطح تحصیلات هزاران کودک و نوجوان حاصل حضور گروههای تروریستی

پایگاههای خبری حامی مخالفان سوریه ادعا دارند که شرایط فقر، گرانی و کاهش سطح تحصیل، هزاران کودک را در مناطق تحت کنترل سازمان «النصره» در استان ادلب مجبور به پیوستن به صفوف این سازمان و سایر نیروهای مسلح کرد. این سازمان‌ها و شبه‌نظامیان در معیشت این خانواده ها اقدام کرده و به آنها کمک می کنند تا برای خود و خانواده‌هایشان که در آن منطقه زندگی می‌کنند هزینه کنند.

بر اساس این ادعا ، مشاهده کودکان در نبردها و خط مقدم پس از گذشت بیش از ۱۱ سال از بحران جنگ در سوریه به یک صحنه عادی تبدیل شده ، به‌ویژه که اکثریت این کودکان متعلق به محیط‌های فقیر هستند و یا در شرایط سخت اجتماعی زندگی می‌کنند. حد پایین زندگی خانواده این کودکان باعث می شود با توجه به این واقعیت ها و واقعیت تلخی که در آن زندگی می کنند، آنها طعمه آسانی برای سازمان های تروریستی و شبه نظامیان مسلح شوند که از آنها برای جنگیدن در خط مقدم در ازای دادن حقوق کم به آنها، انجام ماموریت های نگهبانی و نگهبانی استفاده کنند.

این پایگاههای خبری مخالف سوریه ها به نقل از مریم مادر یک کودک ۱۴ ساله نوشتند : اگرچه او در ابتدا از استخدام پسرش علا البرکات خودداری کرد، اما پس از بازگشت پولی که به او کمک کرد، اضطراب او با گذشت زمان فروکش کرد و توانست برخی از نیازهای خانه را تأمین کند، به ویژه پس از مرگ شوهرش بر اثر ویروس کرونا در آغاز سال ۲۰۲۱ و نیاز به کسی که به او کمک کند تا از شش فرزندش حمایت کند.

با این وجود، مریم ترس خود را از خطرات جنگ برای پسرش پنهان نمی کند، اما به گفته سایت ها به آن عادت کرده است.

جاد الکرمو که هنوز چهارده ساله نشده بود، پس از اینکه نتوانست فرصت شغلی برای کمک به پدر، مادر و برادران دیابتی خود که همگی در ادلب زندگی می کنند، پیدا کند، از پیوستن به سازمان های تروریستی تردید نکرد.

به گفته این پایگاه خبری ، این نوجوان با اشاره به اینکه اردوگاه‌های آوارگان سوری در شرایط بسیار ضعیف از لحاظ امکانات بوده ، گفت : هیچ یک از کارفرمایان کارگاههای کار با استخدام من موافقت نکردند، بنابراین من به گروه شبه نظامی تحریر الشام پیوستم تا بادریافت حقوق ماهانه برای خانواده ام هزینه کنم.

به نوشته این پایگاههای خبری ، کودکان و نوجوانانی که جذب این گروههای تروریستی شدند از عواقب جنگ و نبرد در امان نماندند و بسیاری از آنها قربانی و یا مصدوم شده و مصدومان ومجروحان با ناتوانی جسمی و روانی به منازل خود در اردوگاهها بازگشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha