رمز امدادرسانی موفق در زمان بحران وحدت بین سازمانهاست

مشهد-ایرنا- رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت:وحدت بین سازمانها و دستگاهها در زمان بحران رمز امدادرسانی موفق است که در کنار افزایش سطح امنیت و ایمنی ضروری است.

بابک محمودی روز چهارشنبه در حاشیه مانور تمام عیار امداد و نجات با نام "ولایت" در منطقه شمال شرق کشور در جمع خبرنگاران افزود: مهم‎ترین بخش این تمرین، وحدت بین سازمان‌ها و دستگاه‌ها و یکپارچه‌سازی همه در زمان بحران است که با برگزاری این مانور شناسایی نقاط کور روشن می‌شود.

وی با بیان این که این مانورها در تمام کشور به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود اضافه کرد: ۱۰ منطقه در کشور تعیین شده است که هر سه استان یک منطقه را تشکیل می‌دهند و امروز پنجمین مانور شامل سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برگزار شد.

وی افزود:برپایی اردوگاه مهمترین ماموریت در شرایط امدادی است که در این تمرین از نقشه اردوگاه که دارای استاندارد جهانی صلیب سرخ است استفاده شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: باید حداقل هر ۶ ماه یک بار در شهرستان‌های مختلف و مرکز استان این تمرین انجام شود تا انسجام بین دستگاهی روز به روز افزایش یابد.

محمودی افزود: سازمان هلال احمر با قدمت بیش از ۱۰۰ سال در کشور یکی از سازمان‌ها و مجموعه‌های بسیار پویا، قدرتمند و دارای توانایی‌های بسیار بالایی است به طوری که در زلزله ترکیه ۱۰۲ کشور برای امدادرسانی حضور داشتند اما صلیب سرخ جهانی به صورت ویژه از هلال احمر ایران تشکر کرد.

وی با اشاره به تجربیات ارزنده برگرفته از زلزله‌های خوی و ترکیه گفت: امنیت، رکن بسیار مهمی بود و بیشتر نگرانی‌های مردم از پس لرزه‌ها بود؛ چرا که در زلزله خوی آسیب به منازل بسیار کم و میزان ترک خوردگی‌ها بالا بود. در چنین شرایطی مردم نه راغب بودند اموال خود را رها کنند و نه می‌توانستند به خاطر پس لرزه‌های گاه پنج ریشتری، در خانه شان بمانند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در چنین شرایطی، نیروی انتظامی به کمک آمد و با اعزام هزار و ۵۰۰ مامور انتظامی و ۱۰۰ دستگاه خودرو پلیس، خاطر مردم از امنیت مالی و جانی خود آسوده شد و وارد اردوگاه‌های آماده سازی شده هلال احمر شدند.

محمودی ماموریت اصلی جمعیت هلال احمر را ایجاد اسکان اضطراری عنوان کرد و افزود: در زلزله خوی، بیش از هزار و ۷۵۰ خانه تخریب شدند و هفت هزار خانه نیز آسیب دیدند.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مانور ضمن تاکید بر ضرورت تمرینات بین دستگاهی برای مدیریت بحران‌ها گفت: این مانور با محوریت جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و ۲ استان معین دیگر و البته همراهی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران برگزار شد.

یعقوبعلی نظری افزود: برگزاری سالانه این تمرین ها برای افزایش توان تیم‌های امدادی می تواند مطلوب باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha