۱۱۰ اخطاریه آلایندگی برای واحدهای صنعتی و خدماتی همدان صادر شد

همدان- ایرنا- رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اعلام کرد: ۱۱۰ اخطاریه آلایندگی از اوایل سال جاری تاکنون برای واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده آب، هوا و پسماند در این استان صادر شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست همدان حجت اله لطفی افزود: این اخطاریه ها برای واحدهای آلاینده از جمله فروسیلیس، مرغداری، دهیاری ها، سنگ کوبی، کارخانه های سیمان، آسفالت، بیمارستان ها و کشتارگاه ها صادر شده است.

وی ادامه داد: پرونده های محیط زیستی سه ماهه نخست سال جاری شامل ۱۸ پرونده تخلف شکار و صید از جمله شکار قوچ وحشی، ماهی، تشی، گراز، ۱۲ پرونده تخلف شامل تخریب و تصرف و تعلیف غیر مجاز در مناطق حفاظت شده استان همدان است.

بگفته رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان، ۱۸ پرونده تخلف در حوزه محیط زیست انسانی شامل آلودگی آب، هوا، پسماند نیز تشکیل و در مرجع قضایی در دست بررسی است.

لطفی گفت: همه واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی و معدنی موظف هستند مطابق با قوانین و مقررات محیط زیست اقدامات لازم را در راستای جلوگیری از هرگونه آلودگی به عمل آورند.

وی تاکید کرد: در غیر این صورت حسب پایش و سنجش های صورت گرفته از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست و واحدهای تابعه، اخطاریه رفع آلایندگی با مهلت مناسب مطابق قانون صادر می شود و در صورت رفع نکردن آلایندگی، واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.

به گزارش ایرنا، همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده به وسعت ۶۲ هزار هکتار و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است و تاکنون ۳۰۷ گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.

افزون بر هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha