۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85167860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختتامیه طرح جهاد فناوری شهید فخری‌زاده در شهرکرد برگزار شد

شهرکرد-ایرنا -طرح علمی پژوهشی جهاد فناوری شهید فخری‌زاده در چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه با معرفی برگزیدگان در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه در آیین اختتامیه این طرح گفت: علم و فناوری قدرت‌آفرین است و علم و فناوری از مؤلفه‌های قدرت است که در موضوعات دفاعی و بازدارندگی هم می‌توان استفاده کرد.

سردار علی محمد اکبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عفاف و حجاب به مناسبت ۲۱ تیرماه و همچنین شهدای علمی کشور، اظهار داشت: شهدای شاخص علم و فناوری و دانشمندان بنام ایران اسلامی نشان‌دهنده اهمیت کار علم و فناوری هستند.

اکبری افزود: تأثیرگذاری یک دانشمند، فناور، یا یک نخبه در یک منطقه، سرزمین و کشور کمتر از نهادهای برقرار کننده امنیت پایدار نیست و چه بسا بیشتر هم باشد، به همین دلیل دشمنان به دنبال حذف این افراد هستند.

به گفته وی، استاد علمی و دانشمندان به عنوان ۲ هدف اصلی دشمنان به شمار می‌روند و باید کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، قدر خود و کار ارزشمندشان که جهاد است را بدانند.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) گفت: شاخصه بسیار مهم ایران قوی، مرهون علم و نوآوری‌های است که در همه زمینه‌ها بروز و ظهور پیدا کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب چهارمحال و بختیاری، هم‌افزایی بین پارک علم و فناوری و بسیج علمی پژوهشی را قابل تقدیر دانست و گفت: طرح شهید فخری‌زاده با شعار «هر پایگاه یک سنگر دانش‌بنیان» از سوی بسیج علمی پژوهشی دنبال می‌شود.

اکبری کار بسیج را پشتیبانی، حمایت و بسیج کنندگی در بخش های مختلف از جمله علمی و فناوری دانست.

آیین اختتامیه طرح شهید فخری زاده (جهاد فن آوری) با حضور روسای دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی بسیج استان، مهمانانی از سازمان بسیج کشور، فرمانده سپاه استان، رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم از مربیان طرح شهید فخری‌زاده چهارمحال و بختیاری و نواحی مقاومت بسیج شهرستان های فارسان، کیار، لردگان و بروجن که بهترین نواحی در زمینه علمی، پژوهشی و فناوری بودند به همراه سه نفر از صاحبان ایده‌های برتر علم و فناوری در جشنواره جهادگران سال گذشته تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha