افزایش پرونده‌های سرقت در خراسان‌شمالی نگران کننده است

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: میزان پرونده‌های مرتبط با سرقت در شعب و محاکم قضایی استان روند افزایشی داشته و نگران کننده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الاسلام رضا براتی زاده در نشست فوق العاده کمیته پیشگیری از وقوع سرقت اظهار کرد: اجازه نمی دهیم افرادی با انجام معاملات غیرقانونی و خرید و فروش اموال مسروقه برای خود سود و منفعت کسب کنند.

وی افزود: ساماندهی مراکز خرید و فروش ضایعات و انتقال به بیرون از شهر در اولویت و دستور کار قرار دارد تا با تشدید نظارت‌ها شاهد از بین رفتن زمینه‌های مؤثر در تولید این قبیل جرائم باشیم.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: اجرای احکام قطعی و لازم الاجرای سرقت و عدم امکان بهره مندی سارقان از تاسیسات قانونی و امتیازات ویژه حقوقی از جمله اعطای مرخصی نیز می تواند با ایجاد بازدارندگی لازم در این خصوص راهگشا و سازنده باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی هم در این نشست گفت: جرم سرقت از حیث فراوانی در ردیف اولین جرائم استان است.

سیدجواد ایلالی اظهار کرد: سال گذشته سه هزار و ۵۱ فقره پرونده سرقت وارد شعب دادسراها شد که این میزان نسبت ۱۳.۶ درصد کل جرائم استان را تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: بهار امسال با ورود ۸۲۳ فقره پرونده سرقت در شعب دادسراها، نگرانی از تداوم روند رو به رشد سرقت در استان همچنان وجود دارد و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha