نخستین عمل «لاپاراسکوپی» پیشرفته در نیشابور انجام شد

مشهد- ایرنا- سرپرست مدیریت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: عمل جراحی لاپاراسکوپی (جراحی تشخیصی و درمانی غیر تهاجمی) مرتبط با هیسترکتومی یا برداشتن رحم به روش جدید و پیشرفته برای نخستین بار در نیشابور انجام شد.

علی موحد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمل جراحی لاپاراسکوپی برداشتن رحم به روش پیشرفته، امروز روی سه بیمار در بیمارستان حکیم نیشابور انجام شد.

وی ادامه داد: در این روش جراحی از طریق ایجاد برش‌هایی کوچک، تمام سیستم‌های لاپاراسکوپی وارد حفره شکم شده و از این طریق عمل جراحی برداشتن رحم انجام می‌شود.

سرپرست مدیریت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور اظهار داشت: در روش کلاسیک جراحی لاپاراسکوپی، برای انجام این عمل جراحی، سه یا چهار برش روی شکم بیمار داده می‌شود، در حالیکه در روش جدید تنها برش‌های کوچکی در محل شکم ایجاد و با کمک دستگاه لاپاراسکوپی رحم بیمار برداشته می‌شود.

موحد گفت: با استفاده از این شیوه علاوه بر کوتاه‌تر شدن دوره نقاهت بیمار، به دلیل ایجاد برش‌های کوچک بر روی بدن، از نظر حفظ زیبایی نیز نسبت به سایر روش‌ها برتری دارد.

به گزارش ایرنا، مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم وابسته به دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در فضایی به مساحت ۱۰۸ هزار مترمربع، با ۲۸۰ تخت فعال در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده است.

این بیمارستان به عنوان یک مرکز فعال در حوزه‌های زنان، نوزادان، اطفال، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب و جراحی عمومی در سطح شهرستان نیشابور فعال است.

بیمارستان حکیم که به عنوان بیمارستان دوستدار محیط سبز و دوستدار مادر و کودک شناخته شده است، دارای ۳۰ هزار مترمربع فضای سبز، هزار مترمربع فضای تفریحی و پارک کودک، پنج هزار مترمربع فضای ورزشی و بیش از هزار نفر پرسنل است.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha