۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85167982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۵ دستگاه تراکتور به مددجویان کمیته امداد خوزستان تخصیص یافت

اهواز- ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: باهدف اشتغالزایی بخشی از مددجویان این نهاد حمایتی در خوزستان تعداد ۱۸۴ دستگاه تراکتور تخصیص یافته که امروز ۸۴ دستگاه تحویل داده شد. 

به گزارش ایرنا مرتضی فیروزآبادی روز چهارشنبه در مراسم واگذاری ۸۴ دستگاه تراکتور به مددجویان کمیته امداد خوزستان در شهرستان صیدون بیان‌کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد، ارائه ابزار کار به افراد جویای کار است که در همین راستا واگذاری این ماشین آلات به مددجویان فعال در عرصه کشاورزی انجام شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد با شرکت تراکتورسازی بیان کرد: برای هر دستگاه تراکتور سه میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) کشور افزود: مبلغ مورد نظر از محل تسهیلات اشتغال امداد و منابع بانکی تامین که به‌صورت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شده و باقی مبلغ نیز از آورده مددجو است.

فیروز آبادی بیان کرد: این تعداد تراکتور بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با شرکت تراکتور سازی تبریز به مددجویان و یا فرزندان آنان واگذار شده است.

وی گفت: طرح مکانیزاسیون کشاورزی در قالب خرید تراکتور با هدف ایجاد اشتغال پایدار و مولد برای مددجویان کمیته امداد و کمک به توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان در حال انجام است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) کشور اظهار کرد: پایدارسازی طرح‌های اشتغال روستایی، توسعه و رونق بخشی به طرح‌های کشاورزی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها از اهداف اصلی پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به روستائیان در این نهاد است.

فیروزآبادی بیان کرد: طبق مصوبات شورای عالی اشتغال، کمیته امداد از سال ۱۴۰۱، مسئول ایجاد اشتغال برای اقشار کم‌درآمد با ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال است که این تعداد فرصت شغلی، تقریبا هر سال عملیاتی شده و امسال هم برنامه ما با همین معیار است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) کشور گفت: ۴۲۰ هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در سال گذشته ایجاد شده است.

۱۳۰ هزار خانواده در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha