ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی فارس تشکیل شد

شیراز-ایرنا-رییس کل دادگستری فارس از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این ستاد کمک به برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و در سایه امنیت کامل است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان فارس، افزود: تمامی نهادها و دستگاه ها و مسئولان انتخابات باید زمینه انتخاباتی سالم، پرشورهمراه با مشارکت عمومی را فراهم کنند.

رییس کل دادگستری و رییس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی فارس با بیان اینکه تذکرات انتخابات دوره های گذشته از سوی دستگاه قضایی بسیار مؤثر بوده است، بر استفاده از ظرفیت پیشگیرانه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان و راه اندازی و فعالیت این ستاد در شهرستان ها و دایر کردن دبیرخانه این ستاد تأکید کرد.

موسوی بر استفاده از ظرفیت های قانونی در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: در تعیین هیأت های اجرایی قانون ملاک عمل باشد و از ظرفیت افراد معتمد در هیأت های نظارت و اجرائی استفاده شود و لازم است این هیأت ها نیز بر اساس اختیارات قانونی خود نظارت دقیق و عادلانه ای بر نامزدهای انتخاباتی داشته باشند.

ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی فارس تشکیل شد

وی هدف اصلی از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی فارس را کمک به برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و در سایه امنیت کامل خواند و تصریح کرد: مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی و انتخاب فرد اصلح از تأکیدات رهبرمعظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی ) است بنابراین لازم است تمامی نهادها و دستگاه ها، مسئولان امرانتخابات و صداو سیما زمینه انتخاباتی سالم، پرشورهمراه با مشارکت عمومی را فراهم کنند.

موسوی، پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی را از وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان دانست و افزود: با تعامل و همراهی شورای تأمین ، شهرهای مهم و حساس مشخص شده و تدابیر و تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی از سوی رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی و دستگاه های امنیتی استان به منظور برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور پیش بینی شده است .

وی بر نظارت بیشتر بر فضای مجازی نیز توصیه کرد و یادآور شد: معاندین و دشمنان نظام در انتخابات پیش رو سعی در گسترش نیات خصمانه مورد نظر خود را دارند و باید تلاش کنیم با نصب العین قراردادن منویات رهبر معظم انقلاب و هوشیاری، هم افزایی و مشارکت هر چه بیشتر مردم بازخورد های منفی معاندین و دشمنان نظام و انقلاب را خنثی نماییم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha