دولت ژاپن حامی ملت ایران در نبرد حقوقی فاجعه سردشت است

مهاباد - ایرنا - دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: دولت ژاپن حامی مردم ایران در نبرد حقوقی فاجعه بمباران شیمیایی سردشت در سطح مجامع بین المللی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سکینه سادات پاد روز چهارشنبه در جریان سفر به سردشت و در مزار شهدای این شهرستان اظهار کرد: جنس درد فاجعه بمباران شیمیایی در کشور ما و در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن که با ابعاد بزرگتر اتفاق افتاده مشترک بوده و ما سعی در همکاری و مشارکت کشورهای آسیب دیده در مجامع بین المللی علیه استکبار جهانی هستیم.

وی با تاکید بر اتحاد مردم آزادی خواه جهان در مقابل گستاخی برخی از کشورها افزود: ما باید با همه کشورهای ظلم دیده و مورد هجمه قرار گرفته از طرف قدرت های جهان، ائتلاف و اجماع مشترکی داشته باشیم تا بتوان ضمن ایستادگی و مقاومت بیشتر در برابر ظلم آنها، تمرکز مجامع جهانی را به این آسیب ها معطوف کنیم.

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با اشاره به هماهنگی با سفارت خارجه ژاپن جهت همراهی در بازید میدانی از منطقه شیمیایی شده سردشت گفت: تلاش می کنیم ابعاد گسترده تری از فاجعه شیمیایی سردشت با همکاری ۲ کشور را در مجامع بین المللی مطرح کنیم که با استقبال طرف مقابل نیز قرار گرفت.

دستیار رییس جمهور: دولت ژاپن حامی ملت ایران در نبرد حقوقی فاجعه بمباران شیمیایی سردشت است

کاردار سفارت ژاپن در ایران مسوول هیات دیپلماتیک ژاپن هم در مزارشهدای شهرستان سردشت گفت: روابط حسنه قابل توجهی بین مردم ایران و ژاپن برقرار است و تصور بسیار خوبی در بین ژاپنی ها از مردم کشور ایران وجود دارد.

«کنجو موراکامی» بیان کرد: روابط دیپلماتیک و اقتصادی در کنار تعاملات فرهنگی و اجتماعی که در بین این ۲ کشور برقرار است نشان از حس نزدیک این ملت ها کنار هم دارد.

به گزارش ایرنا، کاردار ژاپن و دستیار رییس‌جمهور کشورمان در راستای پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی عصر امروز، چهارشنبه در سفر به سردشت در آذربایجان‌غربی با حضور در مزار شهدا به مقام شامخ شهدای بمباران شیمیایی این شهر ادای احترام کردند.

«کنجو موراکامی» و «سکینه سادات پاد» که رضا ابراهیمی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان اجرایی استان آنها را همراهی می کنند، قرار است کاردار ژاپن و دستیار رییس‌جمهور کشورمان در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در همایش مصدومان شیمیایی شهرستان سردشت شرکت کنند.

رژیم بعثی عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و در پی آن سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نام گرفت.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و ۸۵۷ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha