استاد حوزه علمیه قم: روحانیون ابعاد مباهله را برای مردم تبیین کنند+فیلم

یزد- ایرنا- استاد حوزه علمیه قم گفت: روحانیون و طلاب در کنار سایر نخبگان و فرهنگیان باید ابعاد روز مهم مباهله در تاریخ اسلام را برای مردم و جوانان تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی روز چهارشنبه در جمع طلاب و روحانیون یزد افزود: روز مباهله به رغم اهمیت زیادی که دارد هنوز به خوبی به آن پرداخته نشده است.

وی با تبریک دهه امامت و ولایت و روز مباهله ادامه داد: یکی از مهمترین رسالت‌های روحانیون و طلاب جهاد تبیین مناسبت‌های مهم و مختلف تاریخ پر افتخار اسلام عزیز است.

این استاد دانشگاه گفت: یادآوری مکرر روزهای مهم سال به مردم و جوانان و تبیین ابعاد آن موضوع مهمی است که نباید از آن غفلت کرد و همه در قبال آن مسئولیت بر عهده دارند.

استاد حوزه علمیه قم: روحانیون ابعاد مباهله را برای مردم تبیین کنند+فیلم

میزرامحمدی بیان کرد: یادآوری ایام‌الله‌ها و تبیین حوادث مختلف دینی و انقلابی از تحریف آنها توسط دشمنان و رسانه‌های مختلف استکبار جهانی به شدت پیشگیری می‌کند.

وی گفت: بسیاری از توطئه‌ها و فتنه‌هایی که دشمنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی به وجود می‌آورند به دلیل بی‌توجهی به روزهای مهم در تاریخ اسلام و انقلاب و تبیین آنهاست.

مدیر موسسه فرهنگی علمی حداث الحسین (ع) بیان کرد: اگر روحانیون و طلاب در کنار سایر دلسوزان جامعه و مراکز فرهنگی و آموزشی ماموریت و مسئولیت خود را درست و به موقع انجام دهند از توطئه فرهنگی و تحریف حقایق توسط دشمنان جلوگیری می‌کند.

میرزا محمدی بیان کرد: دشمنان با جنگ رسانه‌ای تمام عیار خود تمام ارزش‌های دینی و انقلابی را نشانه گرفته‌اند و باید روحانیون نقش دینی و انقلابی خود را در شکست استکبار انجام دهند.

وی گفت: باید با فعالیت‌های عمیق و دقیق دینی و فرهنگی نسبت به رشد و تعالی جوانان کشور بیش از گذشته اقدام به عمل آید.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: داشتن حرف‌های نو بر اساس شرایط و مقتضیات زمانی و مکانی باید همواره سرلوحه اقدام نخبگان فرهنگی جامعه باشد.

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: بزرگداشت ایام‌الله‌های مختلف سال و جهاد تبیین جزو رسالت مهم روحانیون و طلاب است که باید همه همکاری کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی با تبریک دهه امامت و ولایت و روز مباهله افزود: باید نسل جوان را بیش از گذشته با مناسب‌های مختلف آشنا و از تلاش فرهنگی دشمنان علیه اعتقادات و ارزش‌ها پیشگیری کرد.

وی اظهار کرد: روز مباهله جزو مهمترین روزهای اثربخش تاریخ اسلام است و باید اهمیت و ابعاد آن برای مردم و جوانان تبیین دقیق و جامع شود که تحقق آن بسیار ضروری است.

۲۴ ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته است، در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تاییدی دیگر زد.

واقعه مباهله در سال نهم هجری روی داد و آیه ۶۱ سوره مبارکه آل عمران به آن اشاره دارد و این روز به معنای درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند.

این واژه در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن پیامبر اکرم (ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند و با این حال مسیحیان نجران در روز موعود از این کار خودداری کردند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت سه هزار مسجد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha