۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85168176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

المقداد: در حال تکمیل مقدمات بازگشایی سفارت سوریه در تونس هستیم

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای تونسی خود از تکمیل مقدمات بازگشایی سفارت دمشق در این کشور و تعیین سفیر آن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری سانا، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه امروز با نبیل عمار همتای تونسی خود تماس تلفنی برقرار کرد.

المقداد در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه و ادامه رایزنی و هماهنگی میان سوریه و تونس در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

دو طرف همچنین درباره اهمیت تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور برادر سوریه و تونس در چارچوب اجرای دستورات روسای جمهور دو کشور تبادل نظر کردند.

در همین راستا، دو طرف بر اهمیت بهبود اوضاع و روابط میان اعراب تأکید کردند که به عقیده آنها تأثیر مثبتی بر مسائل و چالش‌های پیش روی کشورهای عربی خواهد داشت.

المقداد بر اهمیتی که سوریه برای روابط خود با تونس قائل است، تاکید کرد و گفت: همه اقدامات برای تقویت روابط برادرانه میان دو کشور از جمله ترتیبات و اقدامات صورت گرفته توسط دمشق برای بازگشایی سفارت سوریه در تونس و انتصاب سفیر خود در این کشور در حال انجام است و در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد.

وزیر امور خارجه تونس نیز بر اهمیت حرکت رو به جلو در جهت تقویت روابط سوریه و تونس با توجه به نگرانی‌ها و منافع مشترک دو کشور برادر و همچنین ادامه رایزنی و هماهنگی بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

روابط تونس و سوریه از سال ۲۰۱۲ با تصمیم «منصف المرزوقی» رئیس جمهور موقت تونس قطع شد.

قیس سعید اسفندماه گذشته اعلام کرد که سطح نمایندگی دیپلماتیک سوریه و تونس باید به سفیر ارتقا یابد و دلیلی برای نبودن سفیر تونس در دمشق وجود ندارد.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه ۲۹ فروردین در سفری سه روزه به تونس با رئیس جمهور و دیگر مقامات این کشور درباره از سرگیری روابط گفت و گو کرد.

این نخستین سفر یک مقام سوری از زمان قطع روابط دو کشور در سال ۲۰۱۲ بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha