۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85168221
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

وزیرجهادکشاورزی از بزرگترین واحد تولیدی لبنیات گلستان دیدن کرد
بازدید وزیر جهادکشاوری از گروه تولیدی - صنعتی صباح در آزادشهر استان گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - وزیر جهادکشاورزی که به گلستان سفر کرده است، عصر امروز از بزرگترین واحد تولید لبنیات در ناحیه صنعتی «آقچلی» آزادشهر واقع درشرق این استان شمالی بازدید و در جریان مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نیکبخت عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه تولیدی گروه صنعتی «صباح» شهرستان آزادشهر در سخنانی کوتاه به مدیران این گروه تولیدی قول داد که مسائل و مشکلات مطرح شده را بررسی و در جهت رفع آن مساعدت و تلاش خواهد کرد.

قائم مقام گروه تولیدی - صنعتی صباح هم در این بازدید که استاندار گلستان، معاونین وی، رییس سازمان جهادکشاورزی و برخی مدیران استانی و شهرستان آزادشهر هم حضور داشتند، در سخنانی گفت: این گروه صنعتی با ۲۰ شرکت و واحد تولیدی زیرمجموعه در گلستان و استان‌های «اصفهان و خراسان رضوی» در سه بخش تولیدی، صنعتی (صنایع بسته بندی، قوطی و کارتن سازی) و بازرگانی (توزیع) و صادرات مشغول فعالیت است.

محمود ابراهیمی افزود: محصولات تولیدی این گروه صنعتی حدود ۲۰۰ نوع (قلم) است که در سراسر ایران اسلامی توزیع و بخشی از آن نیز به کشورهای همسایه، حاشیه خلیج فارس و از ۲ سال پیش به کانادا صادر می‌شود.

وی بابیان اینکه ظرفیت و مصرف روزانه واحدهای تولیدی این گروه در بخش لبنیات هزار تن شیر خام است، اضافه کرد: به سبب کمبود تولید شیر خام در گلستان فعلا با ظرفیت ۵۰۰ تن در روز فعالیت داریم و بخش قابل توجهی از شیر خام مورد نیاز واحدهای تولیدی این گروه از استان‌های «یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری» تامین می‌شود.

وزیرجهادکشاورزی از بزرگترین واحد تولیدی لبنیات گلستان دیدن کرد
حضور وزیر جهادکشاورزی و استاندار گلستان در مجموعه تولیدی صباح در آزادشهر استان گلستان

ابراهیمی با تاکید برضرورت تلاش برای افزایش تولید شیر خام در گلستان با اهتمام به ترویج بخش دامپروری آن در کنار کشاورزی، ادامه داد: این استان روزانه ظرفیت ۲۰۰ تن شیر را دارد که باتوجه به واحدهای تولید لبنیات فعال در گلستان جوابگوی نیاز نیست.

قائم مقام گروه تولیدی - صنعتی صباح همچنین با اشاره به معضل کم آبی در گلستان گفت: باید برای مقابله با این چالش هرچه سریعتر نسبت به تغییر الگوی کشت و کشت محصولات با نیاز آبی پایین اقدام شود در غیر این صورت کشاورزی و دامپروری این استان آسیب جدی خواهد دید.

ابراهیمی افزود: گلستان ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی مرتبط به آن دارد و درصورت حمایت از این بخش و مکانیزه کردن آن می‌توان به رونق و توسعه هرچه بیشتر کشاورزی و دامپروری استان و ایجاد اشتغال مرتبط به آن کمک کرد.

سیدجواد کریمی فرماندار آزادشهر هم در حاشیه بازدید وزیر جهادکشاورزی از وی خواست تا به رفع مسائل و نیازهای بخش کشاورزی این شهرستان از جمله درخواست ۵۰۰ نفر از کشاورزان برای خرید تراکتور، بهبود جاده‌های بین مزارع و سیستم‌های آبیاری نوین مساعدت کند.

به گزارش ایرنا، سفر محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی به گلستان که از عصر امروز چهارشنبه آغاز شد، دو روزه است، وی در این سفر ضمن بازدید از بزرگترین طرح آبیاری نوین تحت فشار کشور در زمینی به مساحت چهار هزار هکتار در منطقه انبارالوم شهرستان آق‌قلا، در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه قرار گرفت و با تعدادی از کشاورزان ذی نفع این پروره به گفت و گو نشست.

وزیرجهادکشاورزی از بزرگترین واحد تولیدی لبنیات گلستان دیدن کرد
بازدید وزیر جهادکشاورزی از گروه تولیدی - صنعتی صباح در آزادشهر استان گلستان

بازدید از واحد نخ ریسی پنبه در علی آبادکتول، گفت و گو با فعالان بخش کشاورزی و تشکل‌های کشاورزی و بازدید از پروژه پرورش میگو در گمیشان از دیگر برنامه‌های کاری وزیر جهادکشاورزی در سفر به گلستان اعلام شده است.

گلستان با داشتن ۶۶۷ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی، وجود ۴۵۲ هزار هکتار عرصه جنگلی و ۸۶۲ هزار هکتار مرتع، پرورش یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز، بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک عشایر و ۳۰۰ هزار راس دام سنگین، وجود بیش از یک هزار واحد مرغداری با ظرفیت جوجه ریزی ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در هر دوره پرورش، وجود ۳۷۸ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت فرآوری سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول کشاورزی، از قطب‌های مهم تولیدمحصولات کشاورزی برای نقش آفرینی در پایداری امنیت غذایی کشور است.

اکنون مطابق داده های آماری جهادکشاورزی گلستان، این استان در تولید ۱۵ محصول راهبردی کشور شامل دانه‌های روغنی کلزا، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک (برنج)، پیله‌تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha