چین: آمریکا بزرگترین امپراتوری هکری جهان است

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهارات آدام هاج سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مبنی بر نفوذ چینی‌ها بر ایمیل‌های طبقه بندی نشده آمریکا را اظهاراتی نادرست خواند و گفت: آمریکا بزرگترین امپراتوری هکری جهان است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از پایگاه خبری وزارت امور خارجه چین، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین بیانیه روز سه‌شنبه شرکت مایکروسافت را اطلاعات نادرست خواند و افزود: سازمان‌های سایبری چین و کشورهای مختلف در سال گذشته با انتشار گزارش‌هایی نفوذ حملات سایبری آمریکا علیه پکن را افشا کرده‌اند.

شرکت مایکروسافت روز سه‌شنبه اعلام کرد که هکرهای چینی در یک عملیات گسترده سایبری به حساب‌های ایمیل حدود ۲۵ سازمان از جمله سازمان‌های دولتی آمریکا دسترسی پیدا کرده‌اند.

آدام هاج سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در واکنش به بیانیه اخیر شرکت مایکروسافت، بدون اشاره به جزئیات گفت که نفوذ در امنیت ابری مایکروسافت، سیستم‌های طبقه‌بندی نشده را تحت تاثیر قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این اظهارات سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، آن را اظهاراتی نادرست خواند و افزود: آمریکا بزرگترین امپراتوری هکری جهان است و این کشور بیشترین سرقت سایبری را انجام می‌دهد.

پکن از آمریکا خواست به حاکمیت چین در دریای چین جنوبی احترام بگذارد

وانگ همچنین در واکنش با اظهارات «انریکه آ. مانالو» وزیر امور خارجه فیلیپین در هفتمین سالگرد رای پرونده داوری دریای چین جنوبی، تاکید کرد که موضع چین همچنان ثابت است.

وزیر امور خارجه فیلیپین به مناسب هفتمین سالگرد رای پرونده داوری دریای چین جنوبی، گفت که این رای اکنون بخشی از حقوق بین‌الملل است و فیلیپین از حمایت شرکای خود نسبت به رای دیوان داوری دریای چین جنوبی استقبال می‌کند.

وانگ گفت: دیوان داوری با بی توجهی به کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق دریاها و قوانین عمومی بین المللی حکم صادر کرد. بر همین اساس، پکن این حکم را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را بی اعتبار می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که حاکمیت و حقوق و منافع چین در دریای چین جنوبی در طول تاریخ تثبیت شده و بر مبنای تاریخ و قانون استوار است و برهمین اساس تحت هیچ شرایطی آرای داوری مورد قبول نیست.

وانگ در واکنش به اظهارت متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: کاخ سفید با علم کردن پرونده داوری دریای چین جنوبی سعی در تحت فشار قراردادن پکن جهت پذیرش این حکم غیر قانونی دارد اما ما تحت هیچ شرایطی این حکم داوری را نمی‌پذیریم.

سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که چین ملزم به توقف فعالیت‌های غیر قانونی خود در دریای چین جنوبی است.

وانگ در همین راستا افزود: واشنگتن با نادیده گرفتن کنوانسیون حقوق دریاها و منشور ملل متحد در مورد موضوع حاکمیت دریای چین جنوبی سعی در ایجاد اختلاف بین کشورهای این منطقه داشته و قطعا انگیزه پنهانی دارد.

وی همچنین گفت که کشورهای منطقه دریای چین جنوبی با هم توافق کرده‌اند که اختلافات دریایی را از راه گفت وگوها حل کنند و پکن با کشورهای آ سه آن در پیشبرد حفظ و ثبات این منطقه همکاری می‌کند.

همکاری انتظامی بین چین و جزایر سلیمان در راستای ارتقای امنیت این کشور است

وانگ ونبین همچنین درباره سفر نخست وزیر جزایر سلیمان به پکن، افزود: در دیدار مقامات چینی با « مناسه سوگاواره» نخست وزیر جزایر سلیمان سندهای راهبردی در زمینه‌های هوانوردی، آموزش، انتظامی، گمرگ، هواشناسی، اقتصاد و زیر ساخت بین دو کشور به امضا رسید.

وی با بیان اینکه همکاری انتظامی بین چین و جزایر سلیمان در راستای ارتقای امنیت این کشور است، افزود: دو کشور توافق کردند در پیشبرد ابتکار «کمربند و راه» با همکاری داشته باشند.

چین و جزایر سلیمان در شهریور ماه ۱۳۹۸ روابط سیاسی خود را باهم برقرار کردند که مورد واکنش کشورهای آمریکا، ژاپن و استرالیا قرار گرفت و آمریکا پس از سی سال نسبت به نگرانی‌های خود به حضور نظامی چین در اقیانوس آرام سفارت خود را در این کشور باز کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha