اجرای طرح‌های امنیت محور پلیس بر اساس الگو و مدل تعریف شده است

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه محور بودن اقدامات و طرح‌های امنیت محور پلیس کرمانشاه، گفت: این طرح‌ها بر اساس الگو و مدل از پیش تعریف شده و بر اساس نوع موقعیت و ماموریت اجرایی خواهند شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سردار «مهدی حاجیان» در دیدار با رئیس کل جدید دادگستری کرمانشاه، ضمن تبریک انتصاب وی به این سمت، اظهار داشت: بسیار خوشحالم از اینکه فردی در راس دستگاه قضائی استان قرار گرفته که بسیار باتجربه و از چهره های خوشنام قضایی کشور است.

وی همچنین با تقدیر از زحمات آقای توسلی زاده رئیس کل پیشین دادگستری کرمانشاه، افزود: خوشبختانه هماهنگی و تعامل میان پلیس و دستگاه قضائی در عالیترین سطح خود قرار داد و هر دو نهاد حکومتی با آشنایی کاملی که نسبت به شرح وظایف یکدیگر دارند، همواره پشتیبان هم در اجرای ماموریت ها بوده اند.

اجرای طرح‌های امنیت محور پلیس بر اساس الگو و مدل تعریف شده است

سردار حاجیان با بیان اینکه در قانون، پلیس به عنوان ضابط قضایی معرفی شده است، افزود: برای مقابله جدی تر با ناهنجاری ها و جرائم، لازم است پلیس را ضابط قانون هم دانست و به عنوان یک مدعی العموم از نهادها و دستگاه های اجرایی وظایفی که برایشان تعیین شده، مطالبه گری کند.

عالیترین مقام انتظامی استان کرمانشاه افزود: اگر پلیس به عنوان ضابط قانون وارد عرصه شده و زمانی که تخلف یا کوتاهی از دستگاهی دید به قضیه ورود پیدا کرده و آن سازمان را مورد بازخواست قرار دهد بدون شک بخش زیادی از مشکلات جامعه و معضلات اجتماعی حل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به حجم بالای پرونده های ورودی به محاکم قضائی گفت: پلیس می تواند به عنوان ضابط قانون و همیار دستگاه قضایی، نقش موثری در کاهش پرونده های ورودی داشته باشد و شرایطی فراهم کند تا قضات دادگاه ها سریعتر به پرونده ها رسیدگی و احکام لازم را صادر کنند.

سردار حاجیان یادآوری کرد: هرچند پلیس از مدت ها قبل با راه اندازی دوایر مشاوره در کلانتری ها و همچنین اجرای طرح های پیشگیرانه و ارائه بسته های حل اختلاف، تلاش کرده تا از ازیاد پرونده ها جلوگیری و با صلح و سازش بین طرفین دعوا، اجازه ندهد پرونده های بیشتری تشکیل و به محاکم قضائی ارجاع شود، اقداماتی که خوسبختانه نتایج بسیار خوبی هم داشته است.

اجرای طرح‌های امنیت محور پلیس بر اساس الگو و مدل تعریف شده است

رئیس پلیس کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به اهتمام ماموران انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: از این پس طرح های امنیت محور پلیس بر اساس الگو و مدل از پیش طراحی شده با توجه به نوع ماموریت و موقعیت زمانی و مکانی اجرایی خواهد شد، اقدامی که قطعا نتایج بهتری نیز به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با هماهنگی خوبی که میان پلیس و دستگاه قضائی وجود دارد قطعا مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی در کرمانشاه امنیت و آرامشی نخواهند داشت و برخوردهای قاطع و قانونی با آن ها به عمل می آید.

سردار حاجیان در پایان با آرزوی موفقیت برای کرمی رئیس کل جدید دادگستری کرمانشاه، گفت: ماموران پلیس نیازمند حمایت جدی تر دستگاه قضائی در ماموریت های خود هستند و انتظار می رود این حمایت ها در آینده افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha