استاندار: سرمایه گذاری برای افزایش زیرساخت ها در بنادر مازندران ضروری است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران وجود  بنادر در امیرآباد، فرویدونکار و نوشهر را سه مزیت بزرگ اقتصادی در این استان ذکر کرد و گفت: سرمایه گذاری برای افزایش زیرساخت ها در این بنادر یک ضرورت غیر قابل انکار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد عالی رشد اقتصادی استان افزود: برای دستیابی به اهداف مورد نظر بویژه برای رشد اقتصادی و افزایش بهره وری در استان برنامه داریم.
وی از دریا به‌عنوان یک مزبت بزرگ اقتصادی یاد کرد و گفت: باید بتوانیم مباحث و محورهای توسعه ای در سه بندر فریدونکنار، امیرآباد و نوشهر را محقق کنیم. بنا به دلایل مختلف تاکنون محقق نشده است.
استاندار مازندران تصریح کرد: تمرکز ستاد عالی رشد اقتصادی استان باید معطوف به اقتصاد دریا باشد تا بتوانیم از این ظرفبت بزرگ در راستای توسعه بیش از پیش استان استفاده کرد.
وی با عنوان اینکه در حوزه کشتیرانی در دریای خزر باید به استقلالی برسیم، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم تا کارشکنی برخی افراد در داخل و یا در دیگر استان ها باعث شود طرح ها روی زمین بماند.
مقام عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون تنها از ۱۰ درصد اقتصاد دریای خزر استفاده می شود و این در حالیست که بسیاری از ظرفیت ها هنوز مغفول مانده است.
حسینی پور گفت: در امر صادرات کالا از بنادر مازندران نیز نیازمند تدبیر ویژه هستیم و اتاق بازرگانی استان باید پای کار باشد تا ریل گذاری صادرات بخوبی انجام شود.
وی بیان کرد: هم اکنون سرمایه گذاران داخلی و خارجی زیادی ابراز تمایل کرده اند تا در مازندران سرمایه گذاری کنند و باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی این مهم را محقق کنیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته ایم وفاقی را در بین مسولان استان برای جذب سرمایه گذار ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: کج سلیقه‌گی برخی افراد در کنار حاکم شدن برخی تفکرات، اجازه رشد و توسعه را از مازندران گرفته است.

استاندار مازندران گفت: به رغم تمام مشکلات و در سایه حمایت های دولت سیزدهم، مازندران در ردیف ۱۰ استان برتر رشد اقتصادی در کشور معرفی شده است.
حسینی پور با عنوان اینکه نمی توان با روش سنتی به رشد و توسعه همه جانبه دست یافت، از همراهی نکردن و کارشکنی برخی مسئولان دستگاه های اجرایی استان در راستای جذب سرمایه گذار انتقاد کرد و گفت: رویکرد مدیران برای ایجاد تغییر و تحول در این استان باید تغییر کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha