۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۷
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85168349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوادث آتش سوزی ناشی از برق در دزفول رو به افزایش است

دزفول - ایرنا - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: حوادث آتش سوزی ناشی از برق در دزفول به دلیل گرمای شدید هوا و استفاده از وسایل سرمایشی رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی دزفول، روح الله بهشتی فرد چهارشنبه شب افزود: گرم شدن بیش از حد هوا و استفاده از وسایل سرمایشی، آمار حوادث آتش سوزی ناشی از برق در دزفول رو به افزایش است که رعایت نکات ایمنی ضروری است.

وی ادامه داد: رعایت مصرف بهینه برق، خاموش کردن وسایل برقی هنگام خروج از خانه و همچنین استفاده از تجهیزات حفاظتی برای وسایل برقی از جمله اقدام ها برای کاهش خطر آتش سوزی ناشی از برق و نوسانات برقی است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول استفاده و نصب سیستم های اعلام حریق را بهترین اقدام برای جلوگیری از آتش‌سوزی در منزل دانست و اظهار کرد: نصب و به کارگیری سیستم های اطفای حریق در بخش های مختلف خانه باعث می‌شود تا در همان لحظه های اولیه‌ با اعلام هشدار حریق امکان اطفای آن پیش از گسترده شدن را فراهم می کند.

وی با اشاره به وقوع ۲۶۳ فقره حریق در سه ماهه نخست امسال در دزفول افزود: ماموران آتش نشانی دزفول از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال به ۵۱۲ عمیات اطفای حریق و امداد و نجات اعزام شدند که حدود یک پنجم این حوادث، برون شهری و خارج از محدوده قانونی آتش نشانی شهرداری دزفول بوده است.

به گزارش دزفول، شهرداری دزفول با بیش از ۱۱۰ سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین شهرداری کشور است با این وجود نسبت به تجهیز این آتش نشانی در سال‌های اخیر کم کاری شده است.

اگرچه سازمان آتش نشانی دزفول تنها وظیفه امدادرسانی در محدوده این شهر را برعهده دارد ولی هم اکنون علاوه بر ۱۲ شهر تابعه شهرستان در صورت لزوم به کمک سایر آتش نشانان در شهرستان‌های مجاور نیز می‌رود.

سازمان آتش نشانی دزفول دارای پنج ایستگاه فعال است.

دزفول به عنوان دومین شهر پرجمعیت خوزستان هم اکنون دارای ساختمان‌های ۱۵ طبقه است حال آنکه نهایت تجهیزات این سازمان جوابگوی سه طبقه است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی هفته جاری گرمترین هفته خوزستان و کشور در امسال تا کنون است که این موجب شده تا تمام رکوردهای مصرف برق کشور در روزهای اخیر همواره شکسته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha