۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۰:۲۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85168387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار انصارالله درباره تبعات اقتصادی ادامه محاصره یمن

تهران- ایرنا- سخنگوی جنبش انصارالله یمن چهارشنبه شب نسبت به تبعات اقتصادی ادامه محاصره این کشور از سوی ائتلاف آمریکایی هشدار داد.

به گزارش ایرنا از المسیره، «محمد عبدالسلام» گفت که از زمان پایان رایزنی‌های کویت نسبت به اقداماتی که بر جنبه اقتصادی مردم یمن تاثیر می‌گذارد، هشدار دادیم.

وی افزود: نیروهای متجاوز باید تمام اقداماتی که مردم یمن را هدف قرار می‌دهد و بر نیازهای حیاتی زندگی آنها تاثیر می‌گذارد، متوقف کنند.

رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن اضافه کرد، برای کاهش آلام مردم یمن باید ابزار اقتصادی برای دستیابی به مقاصد نظامی و سیاسی کنار گذاشته شود و درآمدهای نفت و گاز برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم و در درجه اول پرداخت حقوق اختصاص یابد.

عبدالسلام همچنین گفت: فروپاشی اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی یمن به دلیل فساد گسترده، اتلاف درآمدها و نتیجه طبیعی محاصره، تجاوز و اقدامات اقتصادی است که کشورهای متجاوز و مزدوران آنها مسبب آن هستند.

پیش تر «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن با بیان اینکه طرفین در یمن باید فوراً تحریکات نظامی را متوقف کنند و برای آتش بس پایدار در سراسر کشور آماده شوند و با آن موافقت کنند، گفته بود: طرفین باید فورا تنش اقتصادی را کاهش دهند و به اولویت‌های اقتصادی کوتاه مدت و بلندمدت بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha