۸۱ طرح عمرانی و اجتماعی بهزیستی استان مرکزی آماده بهره‌برداری است

اراک - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی ۸۱ طرح عمرانی و اجتماعی این اداره کل به پایان رسیده و همزمان با هفته بهزیستی (۲۵ تا ۳۰ تیرماه) به بهره‌برداری می‌رسند.

«محمود حسین آبادی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۴۰ واحد مسکن مددجویی، ۳۳ طرح اشتغالزایی، افتتاح پایگاه خدمات اجتماعی در محله داوران، افتتاح مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن، افتتاح مرکز حرفه آموزی پسران، افتتاح کمپ ترک اعتیاد از جمله طرح‌هایی است که برای این هفته پیش بینی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به گرامیداشت چهل و سومین سالروز تاسیس بهزیستی ۲۵ تا ۳۱ تیرماه گفت: هفته بهزیستی بهترین زمان برای معرفی دستاوردها و خدمات ارائه شده به جامعه هدف و آگاه‌سازی عموم مردم است.

حسین آبادی، با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جامعه هدف بهزیستی افزود: توانمندسازی مددجویان برنامه اصلی بهزیستی است که عموم مردم می‌توانند در هفته بهزیستی شاهد توانمندی‌ مددجویان بهزیستی در زمینه هنری و صنایع دستی باشند.

وی بیان کرد: برگزاری جشن ویژه مددجویان و کارکنان، حضور در مرکز ارتباطات مردمی استانداری مرکز سامد، هم اندیشی با مسئولان مراکز اقامتی، حضور در خبرگزاری‌های استان، نشست تخصصی رصد اجتماعی، برگزاری مانوراطفا حریق، برگزاری نشست علمی و تخصصی مناسب سازی، برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان و مددجویان، برپایی میز خدمت در محله‌های حاشیه شهر و مانور اورژانس اجتماعی و خودروهای سیار ۱۲۳، برگزاری مراسم میثاق با شهدا و مراسم غبارروبی و نثار گل بر مزار شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مزار شهدای گمنام از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در هفته بهزیستی است.

۳۳ هزار و ۶۸۷ معلول در استان مرکزی شناسایی شده که از این تعداد، ۱۴ هزار و ۴۴۹ معلول جسمی و حرکتی، ۶ هزار و ۵۵۱ معلول ذهنی و چهار هزار و ۸۷۴ نفر معلول شنوایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha