۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85168555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک حلقه چاه برای جبران کم آبی مینودشت وارد مدار شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره آب و فاضلاب مینودشت با اشاره به حفر چهار حلقه چاه برای جبران کم آبی شهر مینودشت در چند سال اخیر، گفت: یک حلقه از این چاه‌ها با ظرفیت ۱۵ تا ۲۰ لیتر بر ثانیه امروز وارد مدار شد.

روح الله توکلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: شهر مینودشت با ۱۶ هزار و ۱۰۰ واحد اشتراک آب و فاضلاب روزانه درگیر ۴۵ لیتر بر ثانیه کمبود در تامین آب آشامیدنی است.

وی افزود: تولید آب آشامیدنی برای شهر مینودشت با وجود ۱۱ حلقه چاه فعال، ۱۰۸ لیتر برثانیه و نیاز آبی آن ۱۵۳ لیتر برثانیه است و در زمان اوج مصرف ساعتی ۷۶ لیتر برثانیه و به صورت روزانه ۴۵ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.

رییس اداره آب و فاضلاب مینودشت مهمترین راهکار برای جبران کمبود آب را حفره چاه‌ برشمرد و گفت: برق رسانی به ۲ حلقه چاه آب آشامیدنی انجام شده و در حال اتصال آنها به خط انتقال هستیم.

توکلی ادامه داد: برق رسانی به یک حلقه چاه دیگر هم در حال انجام است و در صورت تامین تجهیزات وارد مدار خواهد شد.

یک حلقه چاه برای جبران کم آبی مینودشت وارد مدار شد

فرماندار مینودشت هم با اشاره به مشکل افت فشار آب و گلایه‌مندی خیلی از مردم شهر مینودشت، گفت: یک حلقه چاه آب آشامیدنی با دبی ۲۰ لیتر برثانیه برای جبران کم آبی این شهر وارد مدار شد.

علی ملکان بیان کرد: با توجه به افزایش دما و تداوم گرمای هوا، مصرف آب آشامیدنی افزایش پیدا کرده که این امر منجر به افت فشار آب در برخی از مناطق شهر شده است.

وی افزود: با برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته برای افزایش دبی چاه‌های آب، امیدواریم مشکل آب مینودشت در آینده‌ای نزدیک رفع شود.

ملکان گفت: فرمانداری مینودشت در کنار آبفای گلستان تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن مشکلات ناشی از کم آبی انجام می‌دهد اما این امر بدون همیاری شهروندان امکان پذیر نیست زیرا با توجه به تداوم گرمی هوا، مصرف آب بیش از تولید است و کماکان با کمبود آب مواجه هستیم.

شهرستان مینودشت با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha