۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 1068
کد خبر: 85168576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین از آمریکا خواست روابط نظامی دو کشور را به «مسیر درست» بازگرداند

تهران- ایرنا- «ژی فنگ» سفیر چین در واشنگتن از آمریکا خواست تا برای احیای روابط نظامی بین دو کشور و بازگرداندن آن به «مسیر درست» تلاش کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، ژی فنگ در دیدار با «الی راتنر» دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی هند و اقیانوسیه که دیپلماتی کهنه‌کار است، اظهار داشت: منافع مشترک چین و آمریکا در آن است که روابطی سالم و پایدار داشته باشند. سه اصل احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد- برد برای همکاری پکن و واشنگتن در دوره جدید مهم و اساسی است.

ژی فنگ همچنین با اشاره به روابط نظامی دو کشور، از آمریکا خواست تا از طریق اقدامات مشخص، اختلافات بین پکن و واشنگتن را مدیریت کند.

وی تصریح کرد: آمریکا باید با احتیاط با مسائل مهم و حساس مانند موضوع تایوان مطابق با اصول مندرج در سه توافق دو کشور و بیانیه‌های مشترک برخورد کند تا در نهایت روابط دولتی و نظامی دو طرف به مسیر درست خود برگردانده شود.

در سال‌های گذشته و به ویژه بعد از سفر «نانسی پلوسی» رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه و هدف قرار دادن یک بالن چینی بر فراز آمریکا، روابط این دو قدرت جهانی تنش‌آلود بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha