نمایندگان مجلس کرمان در حضور وزیر کشور چه گفتند؟

کرمان- ایرنا- برخی نمایندگان شهرستان های استان کرمان در خانه ملت روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر کشور در سخنانی مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه خود و استان را مطرح کردند.

به گزارش ایرنا، جلسه شورای اداری استان کرمان صبح امروز در حالی برگزار شد که پیش از آن ساختمان جدید استانداری و نیز مرکز مدیریت حوادث مدیریت بحران استان توسط احمد وحیدی افتتاح شد.

در این جلسه استاندار، وزیر کشور و برخی دیگر مدیران استان نیز سخنرانی داشتند که جزییات آنها را به شرح زیر می توانید مطالعه کنید؛ گرچه سخنان وزیر کشور بعد از سخنرانی سایر مسئولان و در پاسخ به برخی از آنان بود.

سخنان نماینده کرمان

از جمله سخنرانان، نماینده مردم کرمان و راور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بود که در این نشست با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در انتقال آب برای استان کرمان رقم خورده و پایه‌گذاری انتقال آب از خلیج فارس از این استان بوده است گفت: طرح های انتقال آب چه از منطقه شرق کرمان و چه از منطقه غرب کرمان(توسعه خط انتقال آب خلیج فارس) نیازمند حمایت جدی است و در این راستا برنامه‌هایی از سوی وزارتخانه‌های نیرو و صنعت در دستور کار است.

محمدرضا پورابراهیمی بیان کرد: مصارف بخش اول خط انتقال در قالب ۳۰ میلیون مترمکعب آب برای شهر کرمان در نظر گرفته شد و تلاش بر این بود که تابستان امسال به بهره‌برداری برسد که این موضوع محقق نشد و امیدواریم تا پایان سال افتتاح شود.

نمایندگان مجلس کرمان در حضور وزیر کشور چه گفتند؟

وی خطاب به وزیر کشور گفت: یکی از موضوعاتی که در این سفر نیازمند راهبری شما در تیم دولت است این بود که از وزیران صمت و نیرو به عنوان متولی این امر(خط انتقال) بخواهید کار به صورت ویِژه در دستور قرار گیرد و در خط فعلی انتقال و اجرای خطوط جدید انتقال آب تسریع شود.

پورابراهیمی با اشاره به موضوع حضور پرشمار اتباع غیرمجاز افغان در کرمان، خاطرنشان کرد: در مجلس، سازمان ملی مهاجرت به عنوان طرح جامع در دستور کار آمده است و نمی دانم با توجه به اینکه برنامه هفتم در دستور کار مجلس است چقدر تصویب طرح سازمان ملی مهاجرت زمان می‌برد.

وی در ادامه گفت: یک خلاء در لایحه دولت در دستور کار مجلس است و در برنامه هفتم نیز دیده شده که موضوع بحث اختیارات استانداران، ظرفیت های منطقه‌ای و نقش مناطق در توسعه اقتصادی کشور مشخص نیست.

دیگر نماینده کرمان

نمایندگان مجلس کرمان در حضور وزیر کشور چه گفتند؟

نماینده دیگر مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: کرمان، جایی است که زیر ساخت‌ها و امکانات بالقوه و بالفعل زیادی دارد اما به دلایل مختلف از این امکانات به خوبی استفاده نشده است.

محمد مهدی زاهدی با اشاره به اینکه معادن و صنایع بزرگ در استان هستند اما در جای جای استان فقر بیداد می‌کند، گفت: در شمال و شرق استان کرمان نیز نقاطی داریم که در محرومیت وضعیتشان کمتر از جنوب استان نیست.

وی بیان کرد: کار بزرگ جهادی و انقلابی در دولت توسط وزاری مختلف با محوریت وزارت کشور در استان صورت گیرد و از امکانات استفاده و عدالت اجتماعی را در این استان محقق کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در منطقه شهداد با لابی‌گری ها و دور زدن نمایندگان حوزه های انتخابیه، بخشی از این منطقه جدا شده و به شهری دیگر پیوسته است برای اینکه آنجا شهرستان شود؛ اگر بحث شهرستان بودن مطرح است چرا شهداد نباید شهرستان می‌شد؟

زاهدای گفت: در شهر کرمان مناطقی مانند شیشه گری، دهکده گل ها، شهرک سیدی و چهارده معصوم داریم که مشکلات متعدد دارند، البته استاندار کارهایی در این مناطق شروع کرده و وزارت کشور نیز کمک کند تا به مشکلات غلبه کنیم.

نماینده سیرجان و بردسیر

نمایندگان مجلس کرمان در حضور وزیر کشور چه گفتند؟

نماینده بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست افزود: ستاد راهبردی استان کرمان در کشور بی نظیر است، خواهش دارم به عنوان الگویی موفق در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

شهباز حسن‌پور گفت: صدای العطش مردم کرمان بلند است؛ آقای رییس جمهور هم تشریف آوردند، اما جناب آقای وحیدی می‌طلبد باز هم شخصا به این موضوع ورود بفرمایید، آنچه باعث گلایه مندی حقیر به عنوان یک کارشناس در طول ۴۰ ساله خدمت شده این است که آقای رییس جمهور در هر جلسه ای هر تصمیمی می گرفتند فردای آن روز اجرایی می شد اما آقای استاندار برای یک کار کوچک باید به تک تک مدیران زنگ بزند و بعضا هم مخالفت کنند.

وی خطاب به وزیر کشور بیان کرد: آنچه که امروز باعث گرفتاری ما شده، ناهماهنگی مجموعه ‌دوستان شما در مدیریت کلان کشور است که باعث کندی سرمایه‌گذاری در استان شده است.

نماینده بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وضعیت شهرداری‌های استان مناسب نیست و تا به امروز یکی از شهرداری‌های ما موفق به دریافت هیچگونه وامی نشده، در حالی که بقیه شهرهای کلان کشور وام‌های کلان دریافت کرده‌اند.

وی گفت: اما در مورد وضعیت معیشت نه تنها افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی بلکه وضعیت معیشت خود کارمندان هم به نحوی پیش رفته که تحت پوشش این نهادها قرار می گیرند.

حسن پور گفت: وضعیت سیستم بانکی هم نه تنها تعطیل است بلکه وضعیت پرداخت وام ‌ها کاملا با مشکل مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت خودرویی شهرداری‌ها در بحث ماشین‌آلات راهسازی، زیرساختی و حمل و نقل مسافران به هیچ عنوان مناسب نیست.

نماینده بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: استدعا داریم اختیارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه افزایش پیدا کند و همچنین مبلغ زیادی این قرارگاه طلب دارد.

نماینده بافت، رابر و اُرزوئیه

نمایندگان مجلس کرمان در حضور وزیر کشور چه گفتند؟

نماینده مردم شهرستان های بافت، رابُر و اُرزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این سه شهرستان باوجود داشتن ظرفیت‌ها و استعدادهای کم نظیر متاسفانه بالاترین نرخ مهاجرت را در استان دارند؛ در سه دهه گذشته شاهد مهاجرت بی رویه مردم این سه شهرستان به شهرهای کرمان، سیرجان و بندرعباس بوده ایم.

صمدالله محمدی ادامه داد: اگر خام فروشی در محصولات معدنی و کشاورزی این سه منطقه اتفاق نیفتاده بود و به فرمایش رهبری برای فرآوری این موارد اهتمام شده بود، جلو بسیاری از این مهاجرت‌ها گرفته می‌شد.

وی گفت: نبود زیرساخت‌هایی مانند برق و آب صنعتی از بزرگترین مشکلات ماست.

نماینده مردم شهرستان های بافت، رابُر و اُرزوئیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باند دوم راه‌های ما از سال ۸۸ آغاز شده، در سال های نخست اعتبار گذاشته نشده و بعدها قطره چکانی بوده؛ متاسفانه جاده‌های ما قتلگاه مردم بیگناه شده است.

وی بیان کرد: در حوزه آب صنعت تقریبا چهار درصد از سد رابر مانده و می‌تواند آب صنعت و شرب ما را تامین کند اما بیش از یکسال است که کار خاصی در آن انجام نشده است.

محمدی تاکید کرد: آقای مخبر(معاون اول رییس جمهور) مدتی است به شرکت‌های گل گهر، گهر زمین، بنیاد مستضعفان و شرکت ملی مس دستور داده که معین این سه شهرستان شوند که تا حالا اتفاقی نیفتاده است.

وی اظهارداشت: دغدغه آب شرب در شهرستان های ما هم وجود دارد و ارزوئیه تنها شهرستانی است که منبع آبی پایدار در استان ندارد.

نماینده مردم شهرستان های بافت، رابُر و اُرزوئیه در مجلس بیان کرد: سه شهرستان ما بیش از یکسال است که پایلوت (نمونه) اشتغال کشور است اما مسئولان متولی گزارش کنند چه تفاوتی از یکسال گذشته تا به امروز اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: خاموشی موتور پمپ‌ها و کمبود گازوییل در شهرهای ارزوئیه و دشتاب نگرانی کشاورزان را به دنبال داشته است.

محمدی گفت: ارتقای دهستان های بِزِنجان و گوغِر به بخش در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان های بافت، رابُر و اُرزوئیه در مجلس اظهارداشت: احداث صنایع پایین دستی مس در رابر و بافت می‌تواند نقش موثری در مهاجرت معکوس داشته باشد.

نماینده جیرفت و عنبرآباد

نمایندگان مجلس کرمان در حضور وزیر کشور چه گفتند؟

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در راستای سیل سال ۱۴۰۰ که منطقه را تخریب کرد هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است، گفت: لایروبی سیل‌بند جیرفت و ادامه آن به طول ۷۰ کیلومتر تا رودبارجنوب انجام نشده است.

ذبیح الله اعظمی با اشاره به اینکه یکی از مسائل ما نقل و انتقال آب بین حوضه‌ای است، گفت: طبق قانون توزیع عادلانه آب حق دارند آب شرب شهرها را تامین کنند اما در مواقعی این آبی که مربوط به یک منطقه است علاوه بر شرب برای معادن استفاده می شود.

وی ادامه داد: آب سرشاخه‌های هلیل جیرفت برای معادن استفاده می‌شود در صورتی که معادن منطقه خودمان به خاطر عدم تامین منابع آبی راکد مانده اند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مساعدت‌ برای جمع‌آوری سلاح های غیرمجاز در جنوب استان کرمان که کم هم نیستند، می خواهیم.

وی گفت: درخواست داریم ارتقای بخش‌های اسماعیلیه و ساردوئیه در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شهرستان های جنوب کرمان

نماینده شش شهرستان جنوبی کرمان در مجلس نیز گفت: جنوب کرمان حلقه اتصال کرمان با استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان ظرفیت های زیادی دارد.

منصور شکراللهی افزود: خدمات نظام در کرمان بی بدیل است و مقایسه کرمان قبل و بعد از انقلاب نیز خود هویداست اما درعین حال محرومیت های جنوب بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: نیاز به اراده ملی است که لکه فقر را از جنوب استان برداریم.

شکراللهی بحران آب را از مشکلات جنوب استان برشمرد و گفت: تخصیص آب از دریای عمان برای شهرستان های جنوب استان داریم که نیازمند سرمایه گذار است،

می توان از همان خط خلیج فارس آب این مناطق را نیز تامین کرد زیرا مردم مشکل اساسی دارند.

وی تاکید کرد: در شهرداری های جنوب کرمان نیاز به ماشین آلات سنگین بسیار زیاد است؛ در بحران سیل مصوب شد بولدوزر برای شهرداری ها خریداری شود که هنوز محقق نشده است.

نمایندگان مجلس کرمان در حضور وزیر کشور چه گفتند؟

شکراللهی با بیان اینکه مخاطب قاچاق سوخت هستیم گفت: در عین حال کشاورزان صاحب تراکتر در مضیقه سوخت هستند که امیدواریم این مشکل حل شود.

به گفته وی کارمندان ذیل مجموعه وزارت کشور در جنوب کرمان نیز گلایه دارند زیرا حقوق و مزایای آنان پایین تر از سایر نقاط است.

به گزارش ایرنا وزیر کشور صبح امروز وارد کرمان شد و پس از افتتاح مرکز مدیریت و کنترل حوادث مدیریت بحران استانداری کرمان و حضور در گلزار شهدا در نشست شورای اداری استان حضور یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha