۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبر: 85168584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقدمات آغاز به کار مرکز رشد پارس‌جنوبی فراهم شد

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: با همکاری پارک علم و فناوری خلیج فارس، مقدمات اجرایی آغاز به کار مرکز رشد پارس جنوبی فراهم شده است.

سخاوت اسدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این مرکز رشد بر اساس تفاهم نامه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و پارک علم و فناوری خلیج فارس به منظور حضور شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان بوشهر و در مجاورت صنایع نفت و گاز راه اندازی شده است.

وی افزود: در نشست اخیر شورای پژوهش، فناوری و تجاری سازی شرکت ملی نفت ایران که با حضور مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، رئیس فناوری و نوآوری نفت و گاز، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، مدیر پشتیبانی و ساخت کالای شرکت ملی نفت و روسای ادارات پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در عسلویه، نیاز به وجود یک مرکز رشد در این منطقه بررسی و بر لزوم راه‌اندازی آن تاکید شد.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: با توجه به نیازهای صنعت و مسئولیت‌های اجتماعی نفت در مناطق پیرامونی، طرح‌های پژوهشی خوبی اکنون در دست اجراست تا با استفاده از تکنیک‌های علمی و نیازهای احصا شده از بطن این پژوهش‌ها، زمینه اجرای فعالیت‌های علمی در پارس جنوبی تقویت شود.

اسدی ادامه داد: در حوزه‌های HSE و حراست که سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دارای ساختار و نقش حاکمیتی است، فعالیت‌های پژوهشی خوبی از جمله اجرای ۶ پروژه فعال پژوهشی در دست اجرا است.

وی یادآور شد: سازمان اسدی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال جاری اولویت‌های در حال پیگیری پژوهشی را متمرکز بر افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه، ارتقا صادرات و راهکارهای توسعه زنجیره ارزش صنایع پایین‌دست قرار داده اما از سایر طرح‌های پژوهشی نیز که مرتبط با صنعت و مسئولیت‌های اجتماعی نفت در مناطق پیرامونی است، حمایت می‌کند.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اعلام این که رهبر معظم انقلاب با نگاهی تیزبینانه نسبت به تأثیر پژوهش در توسعه و تحول جامعه و صنعت تاکید دارند، یادآور شد: از همه فعالین حوزه پژوهش و به خصوص اساتید دانشگاه و دانشجویان درخواست می‌شود پیوند خود را با صنعت تقویت کرده تا ضمن تجاری‌سازی پژوهش‌ها، بسترهای مناسب برای ورود پژوهش به بازار کسب و کار و اشتغال نیز فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha