۲۳۸ زندانی در مسابقات مهارت زندانیان زنجان شرکت کردند

زنجان - ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از برگزاری مسابقات مهارت زندانیان با شرکت ۲۳۸ نفر خبر داد.

محمدرضا انصاری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات ملی مهارت زندانیان در راستای دستورالعمل‌های سازمانی در حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی و همچنین شناسایی زندانیان مستعد و توانمند در رشته‌های تخصصی فنی برگزار شد.

وی اضافه کرد: توانمندسازی، کسب مهارت برای اشتغال پس از آزادی از زندان، کاهش آسیب اجتماعی و استعدادیابی زندانیان در مرحله شهرستانی از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

انصاری با بیان اینکه ۲۳۸ زندانی در این دوره از مسابقات به رقابت پرداختند، گفت: این رقابت‌ها در ۹ رشته فنی و حرفه‌ای شامل فناوری اتومبیل، قالی بافی، پیرایشگری، معرق کاری، خیاطی، برق ساختمان، جوشکاری، قلم زنی روی مس و کاشی کاری با همکاری اداره‌کل زندان‌های‌ و اقدامات تأمینی و تربیتی استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه امسال برای دومین سال متوالی مسابقات مهارت زندانیان برگزار شد، اضافه کرد: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بین زندانیان و همچنین پیشگیری از بازگشت مجدد آنها به جرم دارد.

انصاری مهارت افزایی زندانیان را در طول دوران محکومیت بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و افزود: مهارت آموزی زندانیان می تواند در کاهش بزه و نقش آفرینی آن در مسیر اشتغال، موثر و کارآمد باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: زندانیان با دریافت گواهی و مدرک فنی و حرفه‌ای می‌توانند پس از آزادی نسبت به شروع کسب و کار بر اساس مهارتی که دارند اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha