۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85168634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمع آوری دستفروشان حاشیه راه‌های بوشهر آغاز شد

بوشهر - ایرنا - رئیس اداره نگهداری حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهرگفت: با توجه به اینکه حضور دست‌فروشان در حاشیه راه‌ها خطر زیادی برای مسافران و رانندگان به دنبال دارد به همین دلیل جمع آوری دستفروشان در حاشیه راه‌های استان آغازشد.

به گزارش ایرنا، رسول خمیسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخورد با دستفروشان به دلیل تعداد زیاد آنها دشوار است، از این رو اولویت در این خصوص با بزرگراه‌ها است.

وی افزود: بیشترین میزان استقرار دستفروشان در حریم جاده‌های استان در بزرگراه های خلیج فارس و سیراف مشاهده می‌شود.

خمیسی ادامه داد: براساس ماده هفت قانون ایمنی راه ها، استقرار اشیا در راه و حریم قانونی آن ممنوع است و این اداره کل با آن برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه تامین ایمنی و سهولت تردد کاربران جاده ای، اصلی‌ترین اولویت این اداره کل است افزود: فروش در کنار جاده نه تنها برای خود دستفروشان خطرناک است بلکه برخی رانندگان هم با مشاهده دستفروشان، به ناگاه برای خرید میوه و یا دیگر محصولات تغییر مسیر می دهند که این تغییر مسیر ناگهانی سبب کاهش توان راننده یا دیگر کاربران جاده ای در کنترل خودرو شده و منجر به وقوع سانحه می شود.

وی با اشاره به اجرای ۳۰ طرح جمع آوری دستفروشان جاده‌ای بوشهر در سال گذشته اضافه کرد: با اقدامات انجام گرفته موفق به پاکسازی برخی نقاط شده‌ایم ولی دستفروشان در نقاط دیگر به فعالیت های خود ادامه می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha