۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85168665
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کاهش قیمت خرید تضمینی گندم در کردستان صحت ندارد

سنندج-ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: قیمت مصوب شورای قیمت گذاری گندم  در سال ۱۴۰۲ از قرار هر کیلو ۱۵ هزار تومان است و کاهش این نرخ در استان صحت ندارد.

محمد صالح احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کشاورزان به شایعات در خصوص کاهش قیمت گندم توجه نکنند، اظهار کرد: مبلغ گندم خریداری شده از کشاورزان و گندمکاران در سطح کشور هرکیلویی ۱۵ هزار تومان تعیین و ابلاغ شده است.

وی از کشاورزان استان درخواست کرد گندم برداشت شده را به مراکز خرید و سیلوها تحویل دهند و به بهانه شایعات بی اساس، محصول خود را به بهای کم به دلالان نفروشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال پیش بینی شده یک میلیون تن گندم در استان تولید و بیش از ۸۰۰ هزار تن هم به طور تضمینی خریداری شود.

احمدی یادآور شد: ۸۲ مرکز خرید گندم شامل مراکز سازمان تعاون روستایی،کارخانجات آرد وسیلوها آماده خرید این محصول تا پایان فصل برداشت از کشاورزان استان هستند.

امسال ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان کردستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۵۵۷ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن هم آبی است و بر اساس برآورد انجام شده از میزان سطح، افزون بر یک میلیون تن محصول تولید و ۸۷۰ هزار تن هم به صورت تضمینی خریداری می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha