۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85168681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز رقابت ورزشی دانش‌آموزان مدارس سمپاد کشور در سنندج

سنندج- ایرنا- آیین افتتاحیه المپیاد ورزشی دانش آموزان مدارس سمپاد کشور روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر و رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، جمعی از مسئولان استانی و دانش‌آموزان شرکت کننده در سالن ورزشی استاد پژوهش سنندج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در آیین افتتاحیه این المپییاد ورزشی در سنندج اظهار کرد: دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان دارای نبوغ و سخت کوشی ویژه‌ای هستند که انتظار می رود در راستای ارتقای نظام اسلامی بیش از گذشته به کار گرفته شود.

مهدی رمضانی افزود: ایران اسلامی در ادوار تاریخی همواره مورد طمع دشمنان بوده است که کارکرد انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف و بویژه عرصه علمی بر تداوم این دشمنی افزوده است.

وی با اشاره به اهمیت علم آموزی، حمایت ازحرکت‌های علمی و نخبگان کشور، ادامه داد: شکافتن افق‌های نوین دانش توسط عموم دانش‌آموزان و به ویژه دانش‌آموزان مدارس سمپاد مورد انتظار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد با افزایش تعلق خاطر نخبگان‌ به میهن اسلامی بتوان آینده‌ای درخشان را برای ایرانِ عزیز رقم زد.

رقابت ۳۶۰ دانش‌آموز دختر و پسر سمپادی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: المپیاد ورزشی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان در ۲ بخش پسران و دختران با شرکت ۵۰۰ نفر که شامل ۳۶۰ دانش آموز و ۱۴۰ مربی، سرپرست و عوامل است، که به مدت یک هفته در سنندج برگزار می‌شود.

هاشم ناظمی جلال افزود: این رقابت ها از امروز تا ۲۵ تیر در بخش دختران و در رشته های والیبال، تنیس روی میز و شطرنج و از ۲۵ تا ۲۷تیر نیز در بخش پسران و در رشته های فوتسال، تنیس روی میز و شطرنج برگزار خواهد شد.

وی هدف اصلی از برگزاری این المپیاد را ایجاد شور و نشاط در میان دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان عنوان کرد و گفت: این المپیاد ورزشی در راستای اجرای سند تحول بنیادین و ساحت‌های شش گانه نظام‌ تعلیم و تربیت و شاخص‌های تربیت دانش آموزان در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه با اشاره به تحصیل ۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز کردستانی در مدارس استعدادهای درخشان، اضافه کرد: این دانش‌آموزان دارای استعدادهای نابی هستند که در عرصه های علمی، ورزشی، هنری و ادبی همواره خوش درخشیده اند.

وی با اشاره به میزبانی شایسته ازتیم‌های حاضر دراین رقابت‌ها ابرازامیدواری کرد، این رویداد علمی فرهنگی با کیفیت هرچه بهتر برگزار و بتوانیم میزبان خوبی برای دانش‌آموزان سمپادی باشیم.

المپیاد ورزشی دانش آموزان مدارس سمپاد کشور از امروز به مدت یک هفته در سنندج برگزار می شود و دانش‌آموزان دختر و پسر در رشته های ورزشی با هم به رقابت می پردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha