جدیدی: امیدوارم مجامع انتخاباتی بر مدار قانون برگزار شود

تهران- ایرنا- نامزد انتخاباتی فدراسیون کشتی با بیان اینکه طبق اساسنامه و آیین‌نامه‌ای که به تایید هیئت وزیران رسیده است این مجمع باید برگزار می‌شد گفت: همه در برابر قانون یکسان هستیم و محدود بودن زمان غیر قانونی بود و امیدوارم این مجامع بر مدار قانون برپا شوند و شاهد بی‌قانونی نباشیم.

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی از ساعت ۱۰ امروز (پنجشنبه) در آکادمی کمیته ملی المپیک آغاز شد. سیدمحمد پولادگر معاون وزیر ورزش و جوانان به عنوان رئیس مجمع و سیدمناف هاشمی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک و آرش فرهادیان مدیر دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، در این مجمع حضور داشتند.

کامران قاسمپور قهرمان کشتی آزاد جهان، محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک و نایب قهرمان کشتی فرنگی جهان و سپیده بابایی قهرمان کشتی آلیش آزاد آسیا به عنوان نماینده ورزشکاران و همچنین محسن کاوه به عنوان نماینده مربیان و سعید عباسی نماینده داوران در مجمع حضور داشتند.

برای حضور در این انتخابات ۱۵ نامزد نام‌نویسی کردند که صلاحیت علیرضا دبیر، جمشید خیرآبادی، حمید بنی‌تمیم، عبدالله عزیزی، عباس جدیدی، حمید یاری، حمید سیفی و مصطفی میرزایی برای شرکت در انتخابات تأیید شده است. حمید بنی‌تمیم، حمید سیفی و عبدالله عزیزی از حضور در انتخابات انصراف دادند و جمشید خیرآبادی و مصطفی میرزایی رئیسان هیئت‌های کردستان و اصفهان انصراف دادند اما در مجمع حضور داشتند و عباس جدیدی نیز مجمع را ترک کرد و انتخابات تنها با حضور علیرضا دبیر و حمید یاری به عنوان ۲ کاندیدا برگزار شد.

عباس جدیدی پس از ترک مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی در جمع خبرنگاران در مورد اینکه اعلام کرد این مجمع غیرقانونی است، اظهار داشت: انتخاباتی را باید برگزار کنیم که قانونمند باشیم. همه برابر قانون یکسان هستیم. این زخم کهنه‌ای است که پیکره وزارت ورزش را روز به روز بیمار و بیمارتر می‌کند. باید طبق اساسنامه و آیین‌نامه‌ای قانونی که به تصویب هیئت دولت رسیده باشد انتخابات را برگزار کنیم تا حقی ناحق نشود و چیزی زیر سوال نرود.

وی در خصوص اینکه آیا با اعلام مراجعه به مراجع قضایی قصد تهدید داشته، گفت: نه، چرا تهدید؟ بحث اجرای قانون را داریم. اساسنامه سال ۱۴۰۰ را داریم که به تصویب هیئت دولت رسید و ابلاغ و اجرایی شد. الان هم این مجمع باید وفق آن اساسنامه و آیین نامه مربوطه برگزار شود. متاسفانه ده‌ها موضوع مختلف در این مجمع و انتخابات و نفرات، زیر سوال رفت. این خلاف قانون است. امیدوارم دستگاه‌های قضایی رسیدگی کنند و انتخابات را قانونمند برگزار کنیم.

جدیدی گفت: الان انتخابات کشتی است و پس فردا انتخابات یک فدراسیون دیگر، اگر بر همین منوال جلو برود، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

وی در خصوص اینکه به دیر اعلام شدن اسامی اعتراض داشته، عنوان کرد: یک تذکر بود. تمام کاندیداها ۱۵ ساعت مانده به انتخابات اسامی‌شان اعلام شد. قانون می‌گوید هر کاندیدایی ۱۵ روز وقت دارد سفرهای استانی برود، میتینگ تبلیغاتی بگذارد، برنامه‌هایش را به هیئت‌های استانی ارایه کند که مرسوم است، نه در کشتی، در همه انتخابات، این زمانی است که قانونگذار برای هر کاندیدا مشخص کرده است. وقتی تکلیف کاندیداها تا ۱۵ ساعت مانده به انتخابات مشخص نشده، یک نامزد با کدام فضا، دموکراسی و آزادی عمل می‌تواند برنامه‌های اجرایی و عملیاتی‌اش را به هیئت‌ها ارائه بدهد؟

جدیدی تصریح کرد: این تعارض منافع است. الان شاهد باشید که این فضا در اختیار رئیس فدراسیون کشتی فعلی هست اما برای بقیه کاندیداها نیست. آیا این تعارض منافع نیست؟ آیا عدالت، مساوات و برابری است؟ اگر قانون در کشور ما اجرا نشود چه فایده؟ حالا این فدراسیون کارش را غیرقانونی ادامه بدهد. یک نقطه تاریک برای استقلال، آزادی و دموکراسی مملکت ما است.

وی افزود: باید به این موضوعات توجه داشته باشیم. امیدوارم مسئولین وعده‌های انتخاباتی خودشان را اجرایی کنند. امیدوارم رئیس جمهور که با محوریت عدالت و قانونمندی وارد عرصه کار شده و خدمت می‌کند، این موضوعات بسیار مهم را نادیده نگیرد. مخصوصا از دستگاه قضایی، می‌خواهم در این رابطه دستور مقتضی بدهند تا برطرف شود و در آینده شاهد بی‌قانونی، رفتار سلیقه‌ای در انتخابات و خلاء قانونی و همچنین آیین‌نامه، اساسنامه و اجرای اساسنامه‌های من درآوردی و منسوخی که در گذشته بوده نباشیم.

این نامزد انتخاباتی فدراسیون کشتی در مورد اینکه به رئیس قبلی به خاطر ساخت و ساز در تهران و عدم فعالیت در مناطق محروم کنایه زده، گفت: قصدم این نیست که کسی را وارد یا خارج کنم. پیشنهادم این بود که ای کاش بخشی از این فعالیت‌ها، زحمات و هزینه‌ها در مناطق کم برخوردار و محروم که جایی برای دیده شدن ندارند، صرف می‌شد. جاهایی که حتی یک تشک ندارند روی آن کشتی بگیرند. ای کاش بخشی از این هزینه‌ها صرف مناطق محروم می‌شد. نمی‌خواهم وارد حاشیه شوم. امیدوارم این مجامع بر مدار قانون برپا شوند و شاهد بی‌قانونی نباشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha