۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85168826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران: رامسر ظرفیت بالایی برای توسعه بوم‌گردی دارد

نوشهر - ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به ظرفیت‌های نهفته در دهستان اشکور رامسر، توسعه بوم‌گردی در این منطقه از غرب مازندران را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، صادق برزگر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سه ماه نخست سال جاری بیش از ۱۵ واحد بوم‌گردی در شهرستان رامسر صادر شد.

وی با اشاره به روند رو به رشد بوم‌گردی در این شهرستان غرب مازندران اظهارداشت: این استقبال متقاضی، نشان دهنده ظرفیت بالای تبدیل شدن رامسر به مقصد اول طبیعت‌گردی و بومی‌گردی در مازندران است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران وجود روستاهایی با ویژگی‌های منحصر به فرد و بکر حفظ فرهنگ غنی روستایی و تولید محصولات کشاورزی ارگانیک در این مناطق را زمینه ساز توسعه بوم‌گردی در شهرستان رامسر برشمرد.

بزرگر خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال بیش از ۱۵ واحد مورد ارزیابی قرار گرفته و مجوز تبدیل به اقامتگاه بوم گردی صادر شد و ۲۰ پرونده دیگر که شامل بناهایی با معماری ارزشمند روستایی است در دهستان اشکور و جنت رودبار رامسر در حال بررسی است و انتظار داریم با این روند رشد هم زمینه رشد گردشگری روستایی و هم زمینه اشتغال پایدار را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: همکارانم در شهرستان رامسر در انتخاب واحدهای بوم‌گردی این شهرستان با حساسیت عمل کرده و صرفا معماری بومی مد نظر قرار نمی‌گیرد بلکه ظرفیت‌های دیگری مانند تولیدات محصولات ارگانیک کشاورزی. صنایع‌دستی. معرفی جاذبه‌های ناشناخته روستایی. بازی‌های محلی. فرهنگ و آیین‌های محلی مورد توجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران فراوانی واحدهای گردشگری از نوع بوم‌گردی را زمینه‌ای برای توسعه گردشگری روستایی ذکر و اضافه کرد: پرداختن به بوم‌گردی موجب حفظ بوم روستا می‌شود و زمینه حضور نسل جوان و بازگشت روستانشینان به روستاها و برگزاری انواع آیین‌ها و جشنواره‌ها را را فراهم می‌کند به جاذبه‌ای برای استان تبدیل می‌شود.

وی ظرفیت‌های نهفته در دهستان اشکور رامسر را بی نظیر دانست و همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی این دهستان برای توسعه بوم‌گردی خواستار شد.

شهرستان ۸۰ هزار نفری رامسر سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha