چهار واحد صنعتی خوزستان به چرخه تولید بازگشتند/ جلوگیری از تعطیلی ۹ واحد تولیدی

اهواز- ایرنا- رییس کل دادگستری استان خوزستان گفت: چهار واحد تولیدی در استان با رفع موانع حقوقی در سه ماهه امسال به چرخه تولید برگشتند.

به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از دادگستری خوزستان، علی دهقانی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از تعطیلی ۹ واحد تولیدی جلوگیری شد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه و رشد اقتصادی، حمایت از تولید و اشتغال و مهار تورم گفت: تحقق این امر، تکلیفی بر عهده همه مدیران و مسئولان استان است و انتظار می‌رود که میان ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارتباط و تعامل برقرار باشد.

دهقانی ادامه داد: دادگستری خوزستان نیز در چارچوب تکالیف خود از واحدهای تولیدی به صورت ویژه حمایت قضایی خواهد داشت.

رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خوزستان گفت: شرکت‌های فارسیت اهواز، کارون فدک گتوند، تافته دزفول و مرغ پرناز حمیدیه، از شرکت‌هایی هستند که در سه ماهه اول امسال، با اجرای مصوبات این ستاد مشکلات حقوقی آنان رفع و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

دکتر دهقانی با تاکید بر ضرورت حفظ نیروی کار متخصص و پیشگیری از بیکاری کارگران، گفت: با رفع مشکلات این واحدهای تولیدی جهت بازگشت به چرخه کار و جلوگیری از تعطیلی ۹ واحد تولیدی دیگر، یکهزار و ۴۱۰ نفر نیروی کار به کار بازگشته و یا از بیکار شدن آنان جلوگیری شد.

وی گفت: جذب سرمایه‌گذار و رشد تولید، از عوامل توسعه هر جامعه به شمار می‌رود چرا که علاوه بر توسعه اقتصادی، موجب کاهش نرخ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی و جرائمی که ممکن است متعاقب آن ایجاد شود، می‌گردد.

دهقانی حمایت مالی از صنایع و واحدهای تولیدی در به‌روز رسانی امکانات واحدهای تولیدی، حمایت از راه‌اندازی صنایع کوچک و زودبازده و تسهیل در صدور استعلامات صدور مجوز فعالیت واحدهای تولیدی را از مطالبات بحق صاحبان سرمایه و صنایع در استان برشمرد.

رییس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل و نیز واحدهایی که به دنبال راه‌اندازی خط تولید جدید هستند، باید مورد حمایت همه جانبه مسئولان قرار بگیرند و در همین راستا تشکیل کارگروه اختصاصی در زمینه مسائل سرمایه‌گذاری از جمله اختصاص و جذب اعتبارات و تسهیلات مالی، پیگیری و رفع موانع حقوقی و قضایی، رفع مشکلات فروش و صادرات، پیشنهاد می‌شود.

دهقانی از دادستان‌های عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی استان خواست تا با ورود میدانی و سرکشی به واحدهای تولیدی، مشکلات موجود را احصاء ، بررسی و دستورات مقتضی را جهت رفع این موانع صادر و تا رفع کامل این مشکلات پیگیری‌های لازم را صورت دهند.

دهقانی همچنین بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: در راستای جلوگیری از بیکاری کارگران، کمک به ادامه تولید و به تبع آن رشد اقتصادی و مهار تورم و نیز با راه‌اندازی اداره امور تصفیه ورشکستگی در استان، دیگر فعالیت هیچ واحد تولیدی به دلیل داشتن پرونده قضایی متوقف نمی‌شود و در صورت نیاز تا تعیین تکلیف نهایی، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در خوزستان ۲ هزار واحد تولیدی وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰ واحد نیمه فعال و یا غیر فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha