۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85168925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واگذاری زمین مسکونی در روستاهای استان بوشهر آغاز شد

گناوه – ایرنا – استاندار بوشهر گفت: مرحله واگذاری زمین به جوانان در روستاهای استان روز جاری از روستای جزیره شمالی بخش بندرریگ شهرستان گناوه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی زاده روز پنجشنبه در آیین واگذاری ۹۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری به مردم روستای جزیره شمالی بخش بندرریگ شهرستان گناوه اظهار کرد: موضوع مسکن از سیاست های دولت بوده که در استان نیز این موضوع بجد پیگیری شده است.

وی ادامه داد: برای واگذاری زمین به جوانان در روستاهای استان از چندماه پیش اقدامات لازم شروع شد و اراضی متعلق به دولت در حاشیه روستاها شناسایی و در یک اقدام مشترک و هماهنگ آماده اجرای مسکن در روستاها شدیم.

وی گفت: در روستای جزیره شمالی آغاز واگذاری زمین به جوانان درقالب ۹۰ قطعه شروع شده است که حداکثر تا پایان نیمه اول مرداد ماه باید تمام قراردادها صادر شود.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن قول داده تا یک ماه آینده، آماده سازی و انشعابات و زیرساخته های مورد نیاز را فراهم کند.

استاندار بوشهر بیان داشت: واگذاری زمین به کسانی که فرزند سوم دارند نیز انجام و یک هزار قطعه زمین در دهه امامت و ولایت در شهرستان های مختلف واگذار شد.

واگذاری زمین مسکونی در روستاهای استان بوشهر آغاز شد

رویکرد واگذاری زمین برای پرورش میگو تغییر کرده است

استاندار بوشهر ادامه داد: براساس برنامه ریزی و سیاست های جدید در دولت و بخصوص در این استان، دیگر زمین در قطعات ۵۰ و ۲۰ هکتاری برای پرورش میگو به یک نفر داده نمی شود بلکه درقالب تعاونی به جوانان ساکن در کنار روستاهای همجوار سایت واگذار خواهد شد.

وی گفت: در این ارتباط ۸۰۰ هکتار زمین در شهرستان دیلم برای پرورش میگو واگذار شد که همه آن در قالب قطعات ۱۰ هکتاری و تعاونی های هفت نفره متشکل از جوانان روستایی تعلق گرفت.

محمدی زاده افزود: در جزیره شیف غربی و بوشهر نیز ۶۰۰ هکتار زمین برای پرورش میگو در قطعات ۱۰ هکتاری و گروه‌های هفت نفر واگذار شد.

واگذاری زمین مسکونی در روستاهای استان بوشهر آغاز شد

طرح پرورش ماهی و میگو در روستاهای ساحلی استان بوشهر

استاندار بوشهر ادامه داد: باتوجه به اینکه ۴۴ روستای ساحلی در استان بوشهر وجود دارد ، طرح پرورش ماهی و میگو در ساحل در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت:در کنار همه روستاهای ساحلی اراضی اختصاص می دهیم و قطعات زمین را به روستائیان و صیادان واگذار می کنیم تا در حوضچه های احداث شده، اقدام به پرورش و ماهی و میگو کنند.

وی اظهار کرد: اولین روستایی که زمین آن تعیین شده و برای مزایده با انتخاب پیمانکار صورت می گیرد، نزدیک روستای جزیره بندر ریگ است.

واگذاری زمین مسکونی در روستاهای استان بوشهر آغاز شد

فرماندار گناوه گفت: در این شهرستان اقدامات خوبی در حوزه روستایی بخصوص مسکن و زیرساخت ها اتفاق افتاده است.

محمدتقی صفری افزود: در دهه امامت و ولایت ۱۰۹ قطعه زمین در بخش بندر ریگ شهرستان گناوه به متقاضیان در قالب قانون جوانی جمعیت واگذار شد.

وی اظهارکرد: چندین پروژه زیرساختی در این شهرستان دردست اجرا است که برخی از آنها در هفته دولت، دهه فجر و تا پایان سال تکمیل و افتتاح می شوند.

بخشدار بندرریگ گفت: واگذاری ۹۰ پلاک زمین در روستای جزیره شمالی یکی از خواسته های بحق مردم این بخش بوده است که باحضور استاندار بوشهر انجام و تحقق یافت.

ضرغام محمدی افزود: در دولت سیزدهم ۸۹ پلاک زمین در قالب نهضت ملی مسکن، الحاق ۱۳ هکتار جدید به این مجموعه و همچنین ۱۰۹ پلاک در قالب قانون جوانی جمعیت در این بخش واگذار شده است.

وی گفت: ۱۶ واحد مسکونی مددجویی تحت پوشش کمیته امداد، پارسال در بخش بندرریگ افتتاح و عملیات اجرایی ۲۱ واحد دیگر نیز آغاز شده است.

بخشدار بندرریگ بیان کرد: ۵۹ فقره تسهیلات برای ساخت و بهسازی مسکن روستایی به میزان ۱۱ میلیاردتومان پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha