۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 1021
کد خبر: 85168939
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل آبفا: مشکل کمبود آب آشامیدنی تربت حیدریه به حداقل می رسد

تربت حیدریه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت که بزودی و با بهره برداری از حل انتقال جعفرآباد؛ مشکل کمبود آب آشامیدنی شهرستان در زمان پیک مصرف به حداقل می رسد.

علیرضا عباسی امروز پنجشنبه هنگام بازدید فرماندار ویژه و مسوولان قضایی تربت حیدریه از طرح انتقال آب منابع جعفرآباد به تربت حیدریه افزود: این طرح به طول ۱۳.۲ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر استانی رییس جمهور و شرکت آب و فاضلاب تقریبا کامل شده است و بزودی آماده بهره برداری و استفاده مردم شهرستان خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری اداره راهداری تربت حیدریه هر چه زودتر طرح آبرسانی از جعفرآباد برای کمبود نیاز مردم شهرستان افتتاح شود.

علی اکبر کی پور معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز پس از شنیدن نظرات کارشناسی مدیران شرکت آب و فاضلاب و راهداری تربت حیدریه در خصوص نقطه تلاقی طرح آبرسانی با جاده ارتباطی به جنوب استان ؛ دستورات لازم برای شتاب بخشی به کار را صادر کرد.

طرح آبرسانی از منابع جعفرآباد در ۱۲ کیلومتری جنوب تربت حیدریه به ایستگاه پمپاژ روستای کاج درخت برای انتقال به مخازن شرکت آب و فاضلاب شهرستان یکی از طرحهای مهم عمرانی خراسان رضوی است که سال گذشته با حضور معاون وزیر نیرو و جمعی از مسوولان محلی کلنگ زنی و آغاز شد.

آب استحصالی این طرح جایگزین چاههای روستاهای آبرود و اسفیوخ تربت حیدریه شده است که چندی پیش به سبب تشدید خشکسالی با خشکیدگی مواجه شد.

اعتبار اولیه این طرح به میزان ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی ریاست جمهوری به خراسان رضوی تامین شده بود.

تربت حیدریه به رغم اینکه در مقایسه با سایر نقاط مرکزی و جنوب خراسان رضوی وضعیت آبی بهتری دارد اما به سبب تشدید خشکسالی با چالش در حوزه های مختلف مواجه شده است.

نیاز آب بهداشتی مردم تربت حیدریه در سطح شهرها و روستاهای شهرستان مجموعا از طریق ۳۲ حلقه چاه عمیق تامین می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha