۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۸
کد خبر: 85169036
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بشار اسد: تقویت همکاری اقتصادی سوریه با کشورهای شرقی در اولویت است

دمشق- ایرنا -رئیس جمهور سوریه در دیدار با وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که یکی از مهمترین اصول سیاسی سوریه و اولویت آن، تقویت همکاری های اقتصادی و سیاسی با کشورهای شرقی است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه سانا، بشار اسد امروز (پنجشنبه) ولامولی مورالیدهران، وزیر امور خارجه هند را به حضور پذیرفت.

وی در این دیدار اطمینان داد که یکی از مهمترین اصول سیاسی سوریه تقویت همکاری های اقتصادی یا سیاسی با کشورهای شرقی است زیرا این کشورها از جمله هند دارای ارزش ها و اصول مشترک هستند.

رئیس جمهور سوریه در جریان گفت‌وگوهای خود با مورالیدهران تاکید کرد که روابط سوریه و هند عمیق و تاریخی است.

بشار اسد از مواضع عینی هند در قبال جنگی که سوریه در معرض آن قرار دارد و حاکمیت و استقلال آن را هدف قرار داده است و همچنین از حمایت دهلی نو از سوریه در مقابله با فاجعه ناشی از زلزله تشکر کرد.

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد: تنها راه غرب در جست و جوی هژمونی، ایجاد تضادها و اختلاف نظرها بین کشورهاست و بنابراین، منافع مشترک ایجاب می کند که روابط بین کشورهای ما باثبات باشد تا نقش آنها در دنیای چندقطبی جدیدی که در حال شکل گیری است، موثر باشد.

در این دیدار «مورالیدهران» وزیر امور خارجه هند سلام دراپادی مورمو، رئیس جمهور هند و نارندرا مودی نخست‌وزیر هند را به رئیس جمهور سوریه ابلاغ کرد.

وی اظهار داشت: روابط هند و سوریه روابط تاریخی است و علیرغم همه شرایط به طور مداوم در حال توسعه است و بر اهمیت توسعه همکاری های دو کشور در زمینه توسعه تاکید کرد.

مورالیدهران گفت: ما مشتاق ادامه همکاری ها، چه در بخش پزشکی و چه در بخش آموزشی، به نفع جامعه سوریه هستیم، ما همچنین مشتاق توسعه همکاری در زمینه های اقتصادی هستیم.

وزیر امور خارجه هند افزود: موضع هند همیشه بر این اساس بوده است که راه حل در سوریه باید تنها در دست سوری ها باشد.

در پایان دیدار مورالیدهران گفت: ما خوشحالیم که سوریه در حال بازیافتن ثبات خود است و به بازگشت روال عادی در روابط سوریه با اطراف عربی خود مثبت می نگریم.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha