۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۱
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85169090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاهی به سومین روز جشنواره فیلم «حوا» در گرگان

گرگان- ایرنا- سومین روز برگزاری جشنواره فیلم «حوا» با اکران ۲ فیلم سینمایی و ۳ فیلم مستند در سالن شماره یک پردیس سینمایی کاپری گرگان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در سانس اول اکران ۱۰ تا ۱۲در پردیس سینمایی کاپری فیلم مستند «هیچکس منتظرت نیست» محصول مرکز مستند سوره به کارگردانی و تهیه‌کنندگی "محسن اسلام‌زاده" نمایش داده شد.

این مستند اجتماعی به قصه‌هایی از زنان کارتن‌خواب و ترک‌کرده‌های اعتیاد و معرفی الگوهای درست در توانبخشی این افراد می پردازد.

در سانس دوم اکران، ساعت ۱۳ تا ۱۵ فیلم‌ سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی «محمد حمزه‌ای» و بازی بازیگرانی چون پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی پور و پرهام غلاملو اکران شد.

داستان فیلم «کاپیتان» در مورد پسر بچه‌ای به نام عیسی کودکی مبتلا به سرطان است که در سر رویای فوتبالیست شدن دارد و می‌خواهد به بازیکنی در تراز «کریم باقری» ملی‌پوش قدیمی فوتبال ایران تبدیل شود. او که در یکی از بخش‌های بیمارستان کودکان بستری است تصمیم دارد قبل از آخرین عمل جراحی بدون اطلاع پزشکان و پرستاران به رویای خود برسد.

فیلم‌ سینمایی «هفت بهار نارنج» به کارگردانی فرشاد گل سفیدی و با بازی علی نصیریان، لادن مستوفی، سارا رسول‌زاده، فرهاد آئیش، هومن حاجی عبداللهی، فرج گل سفیدی، باران سلطانی مقدم و آرشا گل سفیدی ساخته شده است.

هفت بهار نارنج برشی از زندگی یک استاد دانشگاه بازنشسته است که عشق او به همسرش طلعت را به تصویر می‌کشد. آقاس شمس در این فیلم حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده و با کمک پرستارش و یادداشت‌های بر روی در و دیوار خانه و تمرین ریاضیات و معادلات سعی می‌کند با بیماری فراموشی مبارزه کند و در همین حال نیز از همسرش که بر روی تخت درگیر زندگی نباتی است مراقبت کند.

در آخرین اکران سومین روز جشنواره، ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ فیلم‌های مستند با عنوان «کل فاطمه» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری و «لوتوس» به کارگردانی محمدرضا وطن دوست برای علاقه مندان به هنر هفتم پخش شد.

مستند کل فاطمه داستان زنی که با دو فرزندش تنها در مزرعه زندگی می کند و برای امرار معاش کشاورزی و دامداری می کند را روایت می کند.

فیلم مستند لوتوس زندگی پیرزنی که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره نشسته‌است تا به دیدار تنها ساکن آن برود، را نمایش می دهد.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «حوا» به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور تا ۲۳ تیر ماه سال جاری در کشور برگزار می شود.

مخاطبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جشنواره بین‌المللی فیلم حوا به درگاه www.Havvafilmfestival.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha