چهار صیاد متخلف در سردشت دستگیر شدند
عکس آرشیوی است

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره در ۲ ماموریت شبانه چهار صیاد متخلف را در رودخانه زاب این شهرستان دستگیر کردند.

خالد بایزیدی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این متخلفان سه رشته دام صیادی و ۷۰ قطعه ماهی زرده پر رودخانه ای کشف و ضبط شد.

وی افزود: در ماموریت شبانه دیگری نیز در منطقه حفاظت شده میراباد و در اطراف روستای بیلوکه متخلفانی با ایجاد محیط سمی با استفاده از کپسول گاز ، مشغول صید غیرمجاز ماهی بودند، با رهاکردن ادوات غیرمجاز از محل متواری شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: پس از تحقیقات محلی این متخلفان شناسایی و پرونده تخلف زیست محیطی برای آنان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه عملیات صیادی در این فصل در منابع ممنوع است اضافه کرد: این متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

بایزیدی از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب، صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

رودخانه زاب یکی از بزرگترین رودخانه‌های دائمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می‌یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.

شهرستان سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha