۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۶:۳۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85169220
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردن از تصمیم سازمان ملل برای قطع کمک به پناهجویان سوری خبر داد

تهران-ایرنا- «ایمن اصفدی» وزیر امور خارجه اردن پنجشنبه شب گفت که برنامه جهانی غذا به دنبال آن است که کمک به پناهجویان سوری در کشورش را اوایل ماه آینده میلادی آگوست (حدود ۱۵ روز دیگر) قطع کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "اسپوتنیک"، الصفدی در صفحه خود در توئیتر با انتقاد از تصمیم برنامه جهانی غذا (WFP) سازمان ملل برای قطع کمک به پناهجویان سوری در اردن، نوشت که دولت امان به تنهایی نمی‌تواند این بار را تحمل کند.

وی افزود:آژانس‌های مختلف سازمان ملل و برخی از اهداکنندگان نیز همین کار را انجام می‌دهند. ما نمی‌توانیم شکاف (قطع کمک‌ها) را پر کنیم و پناهندگان متضرر خواهند شد.

الصفدی با اشاره به اینکه فراهم کردن زندگی آبرومندانه برای پناهجویان یک مسؤولیت بین‌المللی و نه تنها مسؤولیت اردن به عنوان کشور میزبان است، افزود که سازمان ملل متحد باید برای اطمینان از بازگشت داوطلبانه پناهجویان به وطنشان تلاش کند و آژانس‌های این نهاد بین المللی نیز باید تا آن زمان حمایت کافی از آنها را ادامه دهند.

این دیپلمات ارشد اردنی تاکید کرد که در آینده‌ای نزدیک، نشست منطقه‌ای با کشورهایی که میزبان آوارگان سوری هستند، برای تقویت تأمین مشترک کاهش حمایت از آوارگان سوری و اثرات آن بر این کشورها از طریق برنامه جهانی غذا یا دیگر نهادی بین المللی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha