۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85169222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آخرین اکران جشنواره فیلم کوتاه خوزستان با "مَندآو" به پایان رسید

اهواز – ایرنا – آخرین روز اکران فیلم‌های هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان با فیلم داستانی "مَند آو" اثر رهام اشکش پایان یافت. "مَندآو" در گویش بختیاری به معنای آب راکد و مانده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا در سومین روز اکران فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه خوزستان ۱۸ فیلم به نمایش درآمد که از این تعداد ۱۰ فیلم داستانی، چهار مستند، سه فیلم تجربی و یک فیلم پویانمایی به نمایش درآمد.

در سانس نخست مستند "مریم" به کارگردانی احمد معبودی، فیلم "گاومیش" به کارگردانی ابراهیم اشرف‌پور، مستند "مالیه" به کارگردان ایمان مصطفایی، فیلم داستانی "سپرده به زمین" به کارگردانی مشترک زینب و راضیه مالکی و فیلم داستانی "بادیه نشین" به کارگردانی عماد سلیمانیان اکران شد.

فیلم داستانی"در قید حیات" به کارگردانی پدرام نعمتی، فیلم تجربی "آدم" به کارگردانی مشترک کوردمان پویش و علی خیری، فیلم داستانی "غبار" به کارگردانی ماجد رستمی‌زاده، مستند "بردی" به کارگردانی سیدعدنان طاهری، پویانمایی " داستان چراغ راهنما" به کارگردانی محمدرضا بابادی، فیلم داستانی "تپش" به کارگردانی نیما شمسایی و فیلم تجربی "مادر آنا و همسرش" به کارگردانی سامان علی‌نژاد در سانس دوم روی پرده سینما رفتند.

در آخرین سانس این شب نیز مستند "آبشار" به کارگردانی علی شهابی، فیلم تجربی "من"به کارگردانی کامران صاحبی، فیلم داستانی "دست خدا" به کارگردانی کوردمان پویش، فیلم داستانی "گودال‌های عمیق" به کارگردانی مسعود معروفی، فیلم داستانی "برودت تابستان" به کارگردانی مهران کلنگ‌دار و فیلم داستانی "مند آو" به کارگردانی رهام اشکش به نمایش درآمدند.

جلسه نقد و بررسی فیلم‌های اکران شده در جشنواره با حضور کارگردانان و اهالی سینما در سینما فردوسی اهواز برگزار شد.

آخرین اکران جشنواره فیلم کوتاه خوزستان با "مَندآو" به پایان رسید

افزایش سه برابری جوایز جشنواره فیلم کوتاه خوزستان

در حاشیه برگزاری این جشنواره مهدی کیخایی، دبیر جشنواره فیلم کوتاه خوزستان گفت: با وجود گرمای هوا در اهواز اما شاهد استقبال خوب علاقمندان به هنر هفتم در جشنواره بودیم.

وی با اشاره به حمایت از فیلمسازان خوزستانی عنوان کرد: با نظر ستاد برگزاری هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان و در راستای حمایت از تولیدات فیلمسازان جوان استان، جوایز این دوره از جشنواره فیلم کوتاه استان سه برابر افزایش یافت.

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه خوزستان شور و هیجان خاصی برای هنرجویان فیلمسازی و هنرمندان انجمن سینمای جوان استان به همراه داشت. این هنرجویان به خاطر علاقه به فیلمسازی بخش پایه ثابت این دوره از جشنواره بودند که با حضور خود پویایی جشنواره را دوچندان کردند و با رصد کامل فیلم‌های جشنواره و نقد و بررسی آثار تلاش می‌کردند از تجربیات دیگر فیلمسازان بهره‌مند شوند.

جشنواره فیلم کوتاه خوزستان اتفاقی مبارک است

سید عقیل غراوی، یکی از هنرجویان فیلمسازی با ابراز خرسندی نسبت به برگزاری جشنواره گفت: برپایی مجدد این جشنواره پس از هفت سال یک اتفاق مبارک به ویژه برای علاقمندان سینما است.

وی افزود: فیلم‌های شرکت کنندگان در جشنواره را دیدم و امیدوارم این حرکت با قوت در استان ادامه پیدا کند.

علی قلی‌پور دیگر هنرجوی فیلمسازی نیز از کیفیت برخی آثار راه یافته به جشنواره انتقاد کرد و گفت: به نظر من کیفیت آثار راه یافته متناسب با سطح جشنواره باید بالاتر از این باشد که این امر به عملکرد هیات داوران بر می‌گردد. هیات داوران می‌بایست در انتخاب آٍثار دقت بیشتری اعمال می‌کردند

قلی پور برگزاری جشنواره فیلم را اتفاقی خوب برای جامعه هنری ،سینمایی و عموم مردم قلمداد کرد.

سید حمید موسوی، سیامک عباسپور، مهسا طبیب، ایوب مروانی، سید مرتضی سبزقبا، فرهاد پروین و رضا سیادت هیات داوران هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان هستند که داوری آثار در این دوره را برعهده داشتند.

آخرین اکران جشنواره فیلم کوتاه خوزستان با "مَندآو" به پایان رسید

برگزاری منظم و مستمر جشنواره مطالبه فیلمسازان

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه خوزستان پس از هفت سال وقفه در تیرماه سال جاری به انتظار فیلمسازان و علاقمندان هنر هفتم پایان داد و تکاپو و شور جدیدی را میان هنرمندان عرصه فیلم استان ایجاد کرد با این حال برگزار کنندگان و فیلمسازان خوزستانی برگزاری منظم جشنواره را به عنوان یک مطالبه جدی از مسئولان متولی درخواست می‌کنند.

ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه خوزستان سال ۹۵ برگزار شد و پس از آن به دلایل متعددی از جمله مسایل مالی و شیوع بیماری کرونا برگزاری آن با هفت سال وقفه مواجه شد.

به گفته مهدی کیخایی، دبیر جشنواره فیلم کوتاه خوزستان بیش از ٢۵٠ اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان ارسال شده که از این تعداد ۴۶ اثر از فیلمسازان استان به مرحله نهایی رسیدند.

از ۴۶ اثر منتخب ۲۲ اثر در حوزه داستانی، ۱۳ اثر در حوزه مستند، هفت اثر در حوزه تجربی و چهار اثر در حوزه پویانمایی در بخش رقابتی هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان شرکت دارند.

هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه جاری در محل سینما فردوسی اهواز برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha