۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85169290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای شهر سردسیری یاسوج به ۳۸.۶درجه رسید

۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۹:۲۸
کد خبر: 85169290
دمای هوای شهر سردسیری یاسوج به ۳۸.۶درجه رسید

یاسوج- ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشینه دمای هوای شهر سردسیری یاسوج در شبانه روز گذشته به ۳۸.۶درجه سانتی‌گراد رسیده است.

به گزارش ایرنا،ثبت این دما در شهریاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویر احمد که در ارتفاع ۱۸۷۰ متری از سطح دریا و بر دامنه دنای همیشه سفید پر برف و در لابلای جنگل های تنومند و سرسبز بلوط قرار گرفته کمتر اتفاق می افتد.

ولی بهره مند روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین در این مدت حداکثر دمای هوای دیگر شهرهای سردسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل سی سخت ۳۶.۴و مارگون ۳۶.۹ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شبانه روز گذشته بیشترین دمای ایستگاه‌های هواشناسی در مناطق گرمسیری استان شامل لنده ۴۸.۵، امامزاده جعفر ۴۷.۵،لیکک ۴۶.۴، دوگنبدان ۴۶.۳ و شهر دهدشت ۴۵.۸درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

وی عنوان کرد:این در حالی است که بیشترین دمای ایستگاه های گرمسیری استان در روز چهارشنبه بیست و یکم تیر ۴۶تا ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده بود.

بهره مند خاطرنشان کرد:بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که وضعیت هوای استان در شبانه روز آینده تداوم هوای گرم،آسمان صاف با افزایش سرعت باد پیش بینی می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha