۸۰۰ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های اوقات فراغت تابستانه ثبت‌نام کردند

گرگان- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به گذشت حدود یک ماه از آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس، تاکنون ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های فرهنگی، هنری و پرورشی سراسر کشور در قالب طرح اوقات فراغت تابستانه نام‌نویسی کردند.

اصغر باقرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: رشته‌های مختلفی در این پایگاه‌ها در نظر گرفته شده که نکته جالب آن علاقمندی بیشتر بچه‌ها به کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل این پایگاه‌ها از یک ماه گذشته، ۱۰ درصد کل مدارس به تعداد ۳۰ هزار مدرسه برای برگزاری کلاس‌های تابستانه در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در کنار معاونت پرورشی و فرهنگی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج محلات، اتحادیه‌های دانش‌آموزی، سازمان‌های دانش‌آموزی و بسیج دانش‌آموزی نیز خواسته‌ایم تا اطلاعات خود را در سامانه جامع پرورشی برای برگزاری طرح اوقات فراغت ثبت کنند که همکاری خوبی انجام شده و ۲۸ هزار پایگاه با مجموع ۳۰ رشته در سامانه نام‌نویسی کردند.

باقرزاده بیان کرد: مردمی‌سازی، استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در داخل و خارج از آموزش و پرورش و مشارکت فعال خانواده‌ها در برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی از مهمترین رویکردهای برنامه‌های تابستانی امسال است.

وی ادامه داد: از مجموع حدود ۱۱۵ هزار مدرسه کشور، ۵۰ هزار مدرسه بدون مربی و معاون پرورشی هستند.

وی افزود: ۴۷ هزار معاون و مربی پرورشی در کشور داریم که ۵۰ درصد آنان در سال‌های پایانی خدمت هستند و در سال جاری بیش از هشت هزار نفر آنان بازنشسته می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به ازای هر ۱۲ نفر، ۲ ساعت در هفته برای حضور و فعالیت یک مشاور نیاز است، گفت: براین اساس باید ۵۰ هزار مشاور در آموزش و پرورش داشته باشیم که این تعداد حدود ۱۳ هزار نفر است.

باقرزاده یادآور شد: پس از ۲ آزمون جذب معلم ابتدایی و دبیر، توافقی با سازمان اداری و استخدامی کشور برای جذب ۱۱ هزار نفر در حوزه این معاونت انجام خواهد شد که تلاش داریم در همین مرحله نخست این تعداد را به ۱۴ هزار نفر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در مدت سه سال کمبود این بخش‌ جبران خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha