۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85169305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار پاکدشت: ماه محرم فرصت گران‌بهایی برای تبیین ارزش‌های اسلامی است

پاکدشت - ایرنا - فرماندار پاکدشت گفت: تعالیم عالیه اسلام از ایام محرم و نهضت عاشورایی نشأت گرفته و ماه محرم فرصتی گرانبها برای تبیین و گسترش فرهنگ عاشورایی و ارزش‌های اسلامی است.

به گزارش ایرنا از خبر روز جمعه فرمانداری شهرستان پاکدشت، محسن اردستانی در همایش پرچمداران حسینی این شهرستان اظهار داشت: می بایست با اجرای برنامه های هدفمند، نگاه و اعتقادات حسینی با هدف تقویت فرهنگ عاشورایی در جامعه به خصوص میان جوانان ترویج یابد.

وی با بیان اینکه دشمنان تمام برنامه‌های ضدفرهنگی و اعتقادی خود را بر روی جوانان متمرکز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ و اعتقادات مذهبی برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان در میان جوانان یک ضرورت است که باید به آن پرداخت.

به گفته فرماندار پاکدشت تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نتیجه فعالیت هیات‌ها و تکایای مذهبی در ایام عزاداری حسینی (ع) باشد.

اردستانی با تاکید بر هدایت صحیح هیات های عزاداری توسط روحانیون بر دوری از افراط و تفریط و کارهای خارج از عرف عزاداری گفت: برنامه‌های ایام محرم باید محتوایی و ارزشی و با هدف آشنایی جوانان با اهداف قیام و نهضت عاشورایی باشد.

این مسئول ادامه داد: پرچمداران بصیرت و مروجان فرهنگ حسینی باید با دوری از انحرافات، احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار دهند و جوانان را بیش از پیش با امام حسین (ع) و اهداف قیام عاشورا آشنا سازند.

فرماندار پاکدشت بر معرفی ابعاد شخصیتی ائمه اطهار به ویژه امام حسین(ع) در این ایام توسط روحانیون و مداحان و هیات‌های مذهبی تأکید کرد و
تمرکززدایی و رسیدگی به مباحث معنوی در شهرستان پاکدشت به خصوص ایام محرم را خواستار شد.

وی با تأکید بر توجه ویژه به برنامه‌های مذهبی در ماه محرم در روستاها گفت: بحث بصیرت‌افزایی و ترویج برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در روستاها نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha