۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85169309
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۸۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های فاضلاب در خراسان‌شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در ۲ شهر اسفراین و آشخانه جذب شد.

سید ابراهیم حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اعتبارات برای اجرای سه کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در آشخانه و پنج کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب در اسفراین هزینه می شود.

وی افزود: سال گذشته نیز ۱۷۰ میلیارد ریال برای اجرای ۱۰ هزار متر شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای استان هزینه شد.

حسینی گفت: شبکه جمع‌آوری فاضلاب با هدف ارتقای بهداشت عمومی، جلوگیری از آلوده شدن سفره‌های آب زیرزمینی و حفاظت از محیط زیست اجرا می شود و این مهم در بسیاری از شهرهای استان عملیاتی شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون خدمات جمع آوری فاضلاب در چهار شهر استان قابل ارایه است.

حسینی با بیان اینکه پوشش شبکه فاضلاب شهری در خراسان شمالی حدود ۱۳درصد از میانگین کشوری کمتر است، خاطرنشان کرد: اینک ۲۱۲ هزار و ۱۶۴ نفر معادل ۴۰.۶ درصد از جمعیت شهرهای استان از خدمات فاضلاب بهره‌مند هستند.

به گفته وی؛ براساس آخرین آمارها میانگین پوشش شبکه فاضلاب شهری در کشور ۵۳ درصد است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق کشور دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha