۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85169377
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: دشمن به دنبال کمرنگ‌کردن آموزه‌های دینی است

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: دشمنان دین مبین اسلام به دنبال کمرنگ‌کردن آموزه‌های قرآنی هستند تا کنترل و هدایت جوامع اسلامی را به دست گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در خطبه های نماز جمعه بجنورد با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم اظهار کرد: محرم فرصت مطلوبی برای ترویج فرهنگ عاشورا و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) برای نسل جوان و نوجوان است چرا که دشمن این قشر از جامعه را بیشتر هدف قرار داده است.

وی افزود: تمام سعی و تلاش دشمنان دور کردن جوانان و نوجوانان ایرانی از معنویت، باورهای دینی، ارتباط این نسل با خالق هستی، عدم خودباوری ملی و آگاهی نداشتن از دستاوردهای ارزشمند کشور در سطح ملی و بین المللی است.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: برنامه اصلی دشمن، تزریق فرهنگ وارداتی به جامعه ایران است که باید در مقابل این توطئه ها هوشیار باشیم.

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد:آنها به دنبال این هستند که با تغییر فرهنگ و فکر مردم بر ایران اسلامی مسلط شوند که البته این توطئه آنان هم با هوشیاری روزافزون مردم، نقش برآب خواهد شد.

وی خطاب به تریبون داران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز گفت: ترویج فرهنگ عاشورا وظیفه آحاد شیعیان به ویژه علما، مداحان و سخنوران است و باید از این فرصت استفاده کرد تا نسل جوان همانگونه که آماده جوش و خروش حسینی است برای فرهنگ عاشورا و حسینی نیز آماده باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه سخنانش به مناسبت های پیش رو از جمله تاسیس سالروز نهاد شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان را چشم وگوش نظام اسلامی و مراقبت از حوزه دین و انقلاب است.

حجت الاسلام نوری افزود: از زمان تاسیس این نهاد تاکنون بیشترین حملات دشمن به شورای نگهبان بوده است چرا که هیچگاه میدان را خالی نکرده و همیشه مقاوم و محکم بوده است.

وی در ادامه روز بهزیستی و تامین اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: خدمات رسانی به جامعه هدف بهزیستی نیازمند مشارکت همگانی و حمایت خیرین و سایر ارگان‌ها است.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: در همین راستا دستگاه های اجرایی سهم اشتغال معلولان که بنابر ضوابط قانون است اجرایی کنند تا دچار مشکلات بیشتر نشوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha