۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85169424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه تربت حیدریه بر رعایت شئونات عزاداری محرم تاکید کرد

تربت‌حیدریه - ایرنا - امام جمعه تربت‌حیدریه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم نسبت به برگزاری محتوایی آیین های اصیل این ایام تاکید و تصریح کرد: هیئات‌ مذهبی شئونات عزاداری حسینی را بیش از پیش رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمد معلمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تربت حیدریه افزود: هیئات مذهبی و عزاداری حسینی از علاقه مردم به اباعبدالله در سیرت افزایی و رشد فکری، مذهبی و سیاسی مردم بهره لازم را بگیرند.

خطیب جمعه تربت حیدریه با بیان اینکه عزاداری سکولار زیبنده محرم حسینی نیست؛ به مصادیق و مولفه های چنین عزاداری اشاره دقیقی نکرد اما با اشاره تلویحی به زیرسوال بردن عمدی ارزش های اسلامی از سوی برخی افراد و گروهها گفت: شایسته است در ایام محرم و صفر عزاداران حسینی با اشعار اصیل مذهبی و متن‌های نوحه معتبر، زیبا و پرمحتوا در رشد فکری و شناخت معنوی مشتاقان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت متمرکز شوند.

معلمی افزود: تربت‌حیدریه شهر فضیلت ها و شعائر دینی و هیئات‌ مذهبی عاشق حضرت سید الشهدا است و طبیعتا این هیات‌ها نقش و جایگاه مهمی در تبیین و تنویر باصواب ارزش های دینی و آیین های اصیل عزاداری حسینی دارند.

وی رعایت حال عموم مردم را در برگزاری مراسم های مذهبی مورد تاکید قرار داد و گفت: صدای زیاد بلندگوها (مساجد و هیئات مذهبی) باعث آزار بویژه برای بیمارانی است که نیاز به استراحت و آرامش دارند.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha