نسبت دادن شورای نگهبان به استبداد، نتیجه ایستادگی این شورا برابر مقاصد غرب است

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: انتصاب شورای نگهبان به استبداد و دیکتاتوری در نتیجه ایستادگی برابر مقاصد غرب و ابرقدرت‌ها است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان ساوه، با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان، اظهار کرد: با توجه به سابقه عملکرد برخی مخالفان از این نظارت استصوابی نشان می‌دهد که خود به هنگام تصدی امور از این نظارت دفاع می‌کردند.

وی افزود: اما هم اکنون به علت انگیزه‌های سیاسی و نه به جهت انگیزه دینی و ملی به مخالفت با نظارت استصوابی در می‌آیند تا بتوانند افرادی را که واجد صلاحیت نیستند وارد مراکز تصمیم‌گیری و حساس نظام کنند.

حجت الاسلام رحیمی اضافه کرد: حملات به شورای نگهبان گاه از سوی دشمنانی است که با اسلامیت نظام مخالفت داشته و سعی دارند که این نهاد مؤثر نظام را تضعیف کنند تا از این طریق، راه ورود احکام و قوانین غیر اسلامی در کشور باز شود.

وی یادآور شد: این حملات گاه از سوی کسانی است که به هر دلیل مورد تایید شورای نگهبان برای ورود به انتخابات‌ها قرار نگرفته‌اند و به همین دلیل این افراد نیز گاه دست به تبلیغات سازمان یافته علیه این شورا می زنند.

امام جمعه ساوه گفت: یکی از شیوه‌های دشمن برای مقابله با شورای نگهبان حمله و اهانت به این شورا و منتسب کردن آن ها به استبداد و دیکتاتوری است که با توجه به فرمایش امام راحل، این توهین‌ها در نتیجه ایستادگی شورای نگهبان برابر مقاصد غرب و ابرقدرتها است.

گمراهی از عاشورا، انتظار و ولایت سه هدف مورد توجه دشمنان است

حجت الاسلام رحیمی به فرا رسیدن ماه محرم و دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: قیام امام حسین (ع) یک قیام چند بعدی و یک حرکت پیچیده تاریخ ساز و دارای ابعاد و علل متعددی است.

وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین عناصر و علل شکل دهنده به این قیام مهم و تاثیرگذار است که امروزه مورد غفلت واقع شده و اجتماع نسبت به ناهنجاری ها بی تفاوت شده‌اند این در حالی است اگر معنا و مفهوم واقعی آن در جامعه تبیین شود بدون شک جامعه به سوی یک جامعه سالم و آرمانی حرکت خواهد کرد.

خطیب جمعه ساوه افزود: آنچه که امروز ضروری به نظر می رسد این است که در ۲ ماه محرم و صفر به تبیین معارف دینی و فرصت ها و تهدیدها پرداخته شود چرا که این ماه ها اسلام را زنده نگه داشته‌اند و دشمنان به این حقیقت پی برده‌اند که عاشورای سرخ حسینی، انتظار سبز مهدوی و زره فولادین ولایت و رهبری دینی تشیع را تا این زمان مستحکم نگه داشته است و دلارهای آمریکا نتوانسته بر این دژ نفوذناپذیر اثر بگذارد.

حجت الاسلام رحیمی گفت: به همین دلیل دشمن درصد است تا این سه راه کمرنگ و گاه کم محتوا و کم اهمیت نشان دهد و عاشورای غیرت ساز را به مکتب خشونت علیه خود و دیگران جلوه دهد.

تقویت نظام های تامین اجتماعی در جامعه ضروری است

امام جمعه ساوه با اشاره به ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی اظهار کرد: در دنیای امروز نمیتوان تنها به تدابیر فردی و اختیاریِ تأمین اجتماعی متکی بود چراکه الگوهای سنتی تامین اجتماعی از قبیل حق خویشاوندی، حق همسایگی، حق برادری و امثال آن در حال کمرنگ شدن است.

وی افزود: به همین دلیل دولت ها ناچارند خودشان دخالت و به کمک مالیات و حق بیمه، نظامهای تامین اجتماعی را در جامعه تقویت کنند و در این راستا رویکرد نظام جمهوری اسلامی به این موضوع تأمین در نحوه حکمرانی را میتوان به وضوح در اسناد بالادستی کشور مشاهده کرد.

حجت الاسلام رحیمی گفت: در اصل ۲۹ قانون اساسی جایگاه تامین اجتماعی و مصادیق آن به روشنی ذکر شده است به گونه ای که برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کارافتادگی، بی‌سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبتهای پزشکی به صورت بیمه و غیره حقی همگانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha