۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85169514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه بیرجند: ایران با دنیا تعامل سازنده دارد

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: ایران در چارچوب منافع کشور با دنیا تعامل سازنده دارد و توسعه روابط با کشورهای مختلف دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد، با اشاره به ۲۳ تیر "روز گفت و گو و تعامل سازنده با جهان" گفت: نظر مقام معظم رهبری این است که با دنیا تعامل سازنده داشته باشیم لذا ایران با همه کشورها به جز رژیم صهیونیستی و آمریکا تعامل دارد.

وی افزود: با آمریکا هم بارها وارد تعامل سازنده شدیم اما آمریکایی‌ها دروغگو، نامرد و عهدشکن هستند؛ نمونه آن برجام است که زیرش زدند و آمریکا تاکنون با هیچ کشوری به عهد خود وفادار نبوده است.

خطیب جمعه بیرجند گفت: تعامل سازنده با دنیا به خوبی توسط دولت سیزدهم دنبال می‌شود از جمله سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا که ظرفیت‌های فراوانی دارد و آثار اقتصادی این روابط بعدا مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به ۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: این شورای برابر قانون اساسی نگهبان جمهوریت و اسلامیت نظام است.

حجت‌الاسلام عبادی همچنین به دیدار جمعی از مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار تاکید داشتند که نسبت به تبلیغ نگرانم و با توجه به سیطره تبلیغاتی رسانه‌های غرب، نگرانی بسیار مهمی است.

وی عنوان کرد: دشمنان با سیطره تبلیغاتی و رسانه‌ای خود به دنبال این هستند که فرهنگ همه کشورها را زیر سلطه فرهنگ خودشان بیاورند لذا بسیار مهم است با توجه به اینکه بهترین مکتب و فرهنگ را در جهان داریم، بتوانیم جلوی آسیب‌های دشمن را بگیریم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ۲۵ ذی الحجه که در تقویم رسمی کشور "روز خانواده و تکریم بازنشستگان" نام دارد افزود: بازنشستگان نیازمند احترام هستند و احترام برای افراد مسن نیاز روحی است بنابراین براساس آیات و روایات باید افراد بزرگتر را تکریم و احترام کنیم.

وی گفت: غرب با فرهنگ نابه‌جای خود نظام خانواده خودش را از بین برده و از آنجایی که خانواده خشت بنای جامعه است، دشمنان در چارچوب منافع خوشان به دنبال این هستند که سایر کشورها هم خانواده خود را از دست بدهند و ضعیف شوند.

حجت‌الاسلام عبادی تصریح کرد: همان کشورهایی که در دوران متعدد تاریخ معاصر علیه ملت ایران شمشیر نشان دادند، امروز با شعار دروغین "زن، زندگی و آزادی" می‌خواهند خانواده را از جامعه ما بگیرند، اگر دشمنان در کودتای ۲۸ مرداد و تجاوز عراق به ایران حسن نیت داشتند در این موضوع هم حسن نیت خواهند داشت و همه بدانید تاکنون خیری از دشمن به ما نرسیده است.

وی افزود: ترویج بی‌حجابی و ب حجابی، ترویج بی‌بندباری و مشروب خواری در جامعه نه سعادت دنیا و نه سعادت آخرت را دارد و تنها نظام خانواده را به هم می‌ریزد، دشمنان با طراحی برنامه‌های مختلف به دنبال این هستند که نظام خانواده در کشور از بین برود و دچار انواع آسیب‌ها شویم.

خطیب جمعه بیرجند عنوان کرد: شبکه‌های آمریکایی و صهیونیستی برای ترویج فساد و فحشا در ایران هزینه‌های فراوانی می‌کنند و به هر بهانه‌ای می‌خواهند نظام خانواده در ایران را منهدم کنند و فساد را باب کنند، از آنجایی که دشمن ابزار رسانه‌ای دارد جنایات مربوط به بی‌بند و باری خودشان را پوشش نمی‌دهند.

وی با اشاره به این نکته که شبکه‌های ماهواره‌ای می‌خواهند فرهنگ ناب دینی را از ما بگیرند خاطرنشان کرد: زندگی افراد بی‌حجاب و بدحجاب به هم ریخته است، اگر از شرایط اقتصادی و مالی جامعه ناراضی هستیم که نباید به خود و خانواده‌ ضربه و آسیب بزنیم.

حجت‌الاسلام عبادی گفت: دولت زحمت و تلاش زیادی دارد اما بخش زیادی از نقدینگی به وجود آمده که موجب تورم شده مربوط به دولت قبل است؛ بخشی هم مربوط به این دولت و ممکن است کوتاهی‌هایی در بعضی بخش‌ها صورت گرفته باشد.

وی افزود: خطاب به مردم و دولت عرض می‌کنم که دولت هر جا وزیری گذاشت که توانمند است، موفق شدیم از جمله وزیر امور خارجه که روابط فراوانی را در سطح بین المللی ایجاد کرده‌ اما هر جا مسئولی توانمندی و تجربه نداشت، ضرر کردیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: به کارگیری افراد بی‌تجربه در هر سطح مدیریتی آسیب‌هایی از نظر اقتصادی، اجتماعی و دینی به همراه دارد از طرفی تنور داغی برای نان تهاجم فرهنگی می‌شود.

وی راهپیمایی عید غدیر امسال را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: این حضور قشرهای مختلف مردم پاسخ محکمی به دشمنان بود و در تهران و استان‌ها نیروی مردمی وارد کار شدند که باید در مناسبت‌های مختلف ادامه دار باشد.

حجت‌الاسلام عبادی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه خودشناسی موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود گفت: کسی که خودش را بشناسد خدا را هم خواهد شناخت و یکی از منابع بزرگ خودشناسی و خداشناسی قرآن کریم و ادعیه‌ای که از اهل بیت (ع) به ما رسیده‌ است.

وی عنوان کرد: مانوس بودن با قرآن و ادعیه انسان را آرام می‌کند که در این زمینه مقالات علمی و پژوهشی زیادی نوشته شده و یکی از دلایل شایع بیماری‌های مزمن در جامعه انس نداشتن با ادعیه، قرآن و خدا است.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به انجام یک طرح پژوهشی در مورد تاثیر تلاوت قرآن و ادعیه بر کاهش افسردگی در کشور گفت: طبق نتایج این طرح آن دسته از افرادی که از طریق ادعیه و قرآن تحت درمان قرآن گرفتند، بسیار درمان بهتری پیدا کردند.

وی افزود: طبق تازه‌ترین آمارهای سازمان بهداشت جهانی، آمریکا در راس کشورهای استفاده از داروهای ضدافسردگی است و ۱۰ کشور بالاتر از نظر آمار بیماری‌های روحی و روانی، هیچ کشور اسلامی نیست که نشان از تاثیر خدا و ایمان در آرامش انسان‌ها دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha