بهزیستی چهارمحال و بختیاری مددجوی پشت‌نوبتی برای دریافت مستمری ندارد

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات دولت سیزدهم برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد گفت: تعداد مددجویان بهزیستی پشت نوبتی دریافت مستمری در استان به صفر رسید.

به گزارش ایرنا، علی نصیری روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران استان در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد به مناسبت هفته بهزیستی افزود: در دولت مردمی سیزدهم، پس از گذشت کمتر از ۲ سال، امروز هر فردی که در جامعه هدف سازمان بهزیستی مشمول دریافت خدمات مستمری باشد، پشت نوبت قرار ندارد و می‌تواند با مراجعه به مراکز بهزیستی شهرستان و استان محل اقامت از این خدمت بهره‌مند شود.

به گفته وی، هم اکنون نزدیک به ۲۴ هزار نفر از افراد زیرپوشش بهزیستی مستمری دایم دریافت می‌کنند و سال گذشته ۶ هزار نفر به آمار مستمری‌بگیران بهزیستی استان افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با ۵۴ ماموریت و ۱۵۳ فعالیت و خدمت ارائه می‌دهد، گفت: خدمات سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشِی، اجتماعی، پیشگیری، مشارکت مردمی است.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی با پیروی از حضرت علی (ع) که با قداست و بزرگی و بالامقامی که داشتند به اقشار مختلف و محروم رسیدگی می‌کردند، فعالیت و اقدامات مختلف از سوی این نهاد به صورت تخصصی و حرفه‌ای به جامعه هدف ارائه می‌شود.

نصیری افزود: فعالیت‌های سازمان بهزیستی گسترده است و از قبل تولد یک فرد تا بعد از مرگ فرد، ارائه خدمات از جمله مشاوره ژنتیک، پیشگیری از معلولیت‌ها و بعد از مرکز اقدامات حمایتی بعد از فوت فرد برای خانواده ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های سازمان بهزیستی فقط مختص توانبخشی نیست و عموم مردم می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند، گفت: در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد و پیشگیری از معلولیت فعالیت دارد.

وی به فعالیت اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ اشاره کرد و گفت: در حوزه جوانی جمعیت نیز سازمان بهزسیی در حوزه امور اجتماعی حمایت از خانواده چند قلو را در دستور کار دارد و فرزندخواندگی و حمایت از کودکان یتیم نیز در دستور کار این سازمان است.

نصیری گفت: در حوزه توانبخشی نیز خدمات و اقدامات موثری برای افراد دارای معلولیت از جمله خدمات پزشکی، روان پزشکی، کاردرمانی فیزیوتراپی، روان‌شناسی، مشاوره، گفتار درمانی، شنوایی سنجی ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۵۱۴ مرکز زیرپوشش بهزیستی به جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهند که ۱۱۰ مرکز از این تعداد در حوزه توانبخشی است و خدمات مختلف را در قالب مراکز شبانه‌روزی و روزانه و تیم سیار، کارگاه‌های تولیدی و مراکز حرفه‌آموزی ارائه می‌دهند.

وی به پرداخت کمک هزینه توانبخشی، تهیه ویلچر، واکر، پوشک، تخت و سمعک و سایر موارد برای مددجویان اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث درمان و پرداخت کمک هزینه درمان و مناسب‌سازی و کاشت حلزون و اندام مصنوعی نیز حمایتهای از مددجویان انجام می‌شود.

به گفته وی، برای توانمندسازی جامعه هدف نیز برنامه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در دستور کار قرار دارد و سال گذشته ۲ هزار و ۳۳۰ فرصت شغلی ایجاد شده در حالی‌که تعهد بهزیستی یک‌هزار و ۱۱۸ فرضت شغلی بود.

وی گفت: در حوزه مسکن نیز ۷۵۴ واحد مسکونی برای مددجویان از طریق مختلف مانند کمک هزینه مسکن، دیعه مسکن، مناسب سازی مسکن تهیه شد.

وی به موفقیت‌های مددجویان و معلولان زیرپوشش این نهاد در حوزهای مختلف اشتغال، فرهنگی، ورزشی و تحصیلی اشاره کرد و افزود: پارسال مددجویان بهزیستی در عرصه‌های مختلف حایز رتبه برتر شدند که در بحث ورزش مددجویان در جایگاه‌های المپیک و آسیایی و کشوری حائز رتبه‌های برتر و قهرمانی شدند.

به گفته وی، در بحث فرهنگی نیز تعداد ۴۰ گروه تئاتر حائز رتبه برتر کشوری شدند و یکی از این گروه‌ها در جشنواره ملی فجر شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون بیش از ۵۲ هزار خانواده با جمیعتی بیش از ۱۰۶ هزار نفر زیرپوشش خدمات این نهاد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha