جشنواره‌های دانش‌آموزی رضوی رونق خواهد گرفت

گرگان- ایرنا- مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: با بهره‌گیری از تجربه‌ دوره‌های گذشته و تلاش برای رفع نواقص، دوره‌های آینده جشنواره دانش‌آموزی رضوی رونق بیشتری خواهد گرفت.

مرتضی سعیدی‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: تاکنون با جشنواره ملی سرود رضوی، ۱۶ جشنواره از دوره بیستم با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داده و تنها سه جشنواره رسانه رضوی، فیلم رضوی و گرافیک رضوی باقی مانده که تا پایان تابستان سال جاری شاهد اختتامیه‌های آنها خواهیم بود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: در مجموع رشته‌های نوزده‌گانه رضوی برای جشنواره بیستم بیش از ۱۰ هزار اثر به دبیرخانه‌های جشنواره‌ها ارسال شد.

سعیدی‌زاده افزود: جشنواره بیستم توانست با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که در کشور وجود داشت، آثار و تولیدات خوبی دریافت کند.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های شاخص و بارز جشنواره بیستم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با رویکرد توانمندسازی، ایده‌پردازی و نیز نقد و بررسی آثار بود که در هر رشته شاهد انجام آن بودیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم با برگزاری این کارگاه‌ها، جشنواره بیست و یکم، در سطحی راوی‌تر و حرفه‌ای‌تر برگزار شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: اگر ابعاد جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) را بررسی کنید، خواهید دانست که این رویداد مبدا بسیاری از جریان‌ها و نهادسازی‌های فرهنگی در سال‌های پیشین بوده است.

سعیدی‌زاده یادآور شد: این جشنواره از ساختارهای منظم و دقیقی برخوردار است زیرا صاحب اصلی آن امام رضا (ع) و حاصل عشق و ارادت بنیانگذاران و برگزارکنندگان این جشنواره بوده که بدون چشمداشت در طول ۲۰ سال گذشته بوده است.

جشنواره‌های دانش‌آموزی رضوی رونق خواهد گرفت
وی بیان کرد: جشنواره امام رضا (ع) در طول ۲۰ سال گذشته نه از بودجه و امکانات بلکه با بهره‌گیری از مشارکت‌های مردم، نهادهایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها و مجموعه‌های مردمی و با حضور عاشقان امام رضا (ع) برگزار شده که به راستی ارزشمند و موفق بوده است.

سعیدی‌زاده با بیان اینکه حداقل در داخل کشور هیچ رویدادی فرهنگی و هنری و رسانه‌ای به عظمت جشنواره امام رضا (ع) نیست، تاکید کرد: این رویداد، الگو و تجربه ارزشمندی است که باید بر پایه دیگر رویدادهای فرهنگی مورد استناد قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: جشنواره امام رضا (ع) نقطه عطف همدلی و همزبانی و نمونه بارز عرض ارادت جامعه فرهنگی و هنری و رسانه‌ای نسبت به امام رضا (ع) است.

سعیدی‌زاده یادآور شد: با توجه به میزان مشارکت‌ها و درخواست‌های رسیده برای شرکت در بیستمین جشنواره رضوی در بخش‌های مختلف، رشد ۴۰ درصد آثار در این دوره نسبت به دوره قبل را شاهد هستیم.

وی افزود: در مجموع ۱۹ دوره جشنواره حدود ۵۰۰ هزار اثر به دبیرخانه‌ در بخش‌های مختلف ارسال شده بود که متوسط هر دوره حدود ۲۶ هزار اثر بوده است.

وی تصریح کرد: جدا از بحث جشنواره‌ها، با هدف توسعه فرهنگ رضوی، هفته‌های فرهنگی رضوی را برنامه‌ریزی کردیم که برنامه‌های خود در بخش رسانه‌ای را به صورت بوم مشخص، به کشورهای دیگر می‌بریم تا به بحث فرهنگ رضوی بیشتر پرداخته شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: در بخش بانوان هیچ تفاوتی در ارزیابی آثار تولیدی آنان با آقایان نیست، اما به صورت ویژه برای بانوان دوره‌های آموزشی تخصصی و توانمندسازی مربیان را برگزار می‌کنیم و انتظار داریم تا بانوان بتوانند تولیدات فاخر و ارزشمندی را به بروز و ظهور برسانند.

سعیدی‌زاده یادآور شد: جشنواره‌های گذشته بیشتر پویش محور بوده، اما تلاش داریم تا جشنواره رویکرد رقابتی داشته باشد که هنرمندان بتوانند آثار فاخر و ارزشمندی تولید کنند.

جشنواره بیستم امام رضا (ع) در بخش‌های مختلف شامل چهار جشنواره شعر رضوی (شعر فارسی، شعر عربی، شعر کودک و شعر کودک و نوجوان)، سه جشنواره تئاتر رضوی (تئاتر خیابانی، تئاتر بزرگسالان و تئاتر کودک و نوجوان)، ۲ جشنوراه ادبیات داستانی رضوی (ادبیات کودک و نوجوان و نیز ادبیات بزرگسال) و نیز سرود رضوی، آواها و نواهای رضوی، رسانه‌های رضوی، فیلم و پویانمایی رضوی، گرافیک رضوی، عکس رضوی و هنرهای تجسمی رضوی (خوشنویسی) در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha