۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85169561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم وزش باد شدید و گرد و خاک در خراسان جنوبی

۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷
کد خبر: 85169561
تداوم وزش باد شدید و گرد و خاک در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک که از ۷۲ ساعت گذشته در استان آغاز شد تا ۲۴ ساعت آینده نیز ادامه دارد.

فاطمه زارعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق با الگوی نقشه‌ها و داده‌های هواشناختی و با تقویت بادهای ۱۲۰ روزه از روز چهارشنبه هفته جاری طی ۲۴ ساعت آینده هم خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و آسمان غبارآلود در منطقه قابل پیش بینی است.

وی بیان کرد: طوفان گرد و خاک به ویژه در شرق استان می‌تواند منجر به ایجاد خسارت شود همچنین اختلال در تردد جاده‌ای، خسارت به درختان، سازه گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محتمل است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: صبح امروز بیشترین کاهش دید افقی مربوط به شهرستان نهبندان بوده که به ۲ کیلومتر کاهش یافته است.

وی افزود: از فردا تا اواسط هفته آینده کماکان وزش باد شدید و گرد و خاک البته با شدت کمتر در استان تداوم دارد ولی همچنان طوفان گرد و خاک در مرز شرقی به ویژه شهرستان نهبندان پیش بینی می‌شود.

زارعی گفت: به لحاظ دمایی نیز امروز و فردا تغییر محسوسی در استان نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته زهان و سربیشه با کمینه دمای ۲۱ درجه خنک‌ترین و طبس با بیشینه دمای ۴۵ درجه گرم‌ترین نقطه استان گزارش شد، تغییرات دمایی در بیرجند نیز بین ۲۴ و ۳۶ درجه به ثبت رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی هم گفت: براساس شاخص لحظه‌ای از ایستگاه‌های پایش هوا کیفیت هوای سه شهرستان استان از جمله بیرجند ناسالم و یک شهرستان خطرناک است.

اسدالله حاتمی افزود: شاخص لحظه‌ای ساعت ۱۴ امروز در شهرستان بیرجند ۱۲۹، زیرکوه ۱۹۵ و نهبندان ۱۸۴ در وضعیت ناسالم بوده و در شهرستان سرایان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha